اخبار تکنولوژی

سونی تولید هدست واقعیت مجازی PS VR2 را متوقف کرده است

نویسنده : دانیال نوروزی۰۶ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

بنا به گزارش جدید، فروش PS VR2 از زمان عرضه به تدریج کاهش یافته است و سونی در حال حاضر به دنبال خالی کردن انبارهای خود از واحدهای فروخته نشده این سخت‌افزار است.

قبل از عرضه، سونی گفته بود که انتظار دارد PS VR2 از نسل قبلی خود فروش بیش‌تری داشته باشد، اما ظاهرا این هدف عملی نشده است. پس از گذشت یک سال از عرضه PS VR2، مشکلات متعددی مانند قیمت بالا و کمبود پشتیبانی نرم افزاری و بازی‌ها، باعث فروش پایین این هدست واقعیت مجازی شده است.

در واقع، فروش PS VR2 به حدی کاهش یافته است که طبق گزارش‌ها، سونی خط تولید این دستگاه را متوقف کرده است. بر اساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، به گفته منابع معتبر و نزدیک به سونی، فروش PS VR2 از زمان انتشار آن در ماه فوریه، به تدریج کاهش یافته است که منجر به انباشت واحدهای فروخته نشده آن در انبارها شده است.

طبق گزارش‌ها، این شرکت تاکنون بیش از 2 میلیون دستگاه از این هدست را تولید کرده است و برای فروش واحدهای انباشت شده، خط تولید را متوقف کرده است.

گزارش‌هایی مبنی بر اینکه PS VR2 نتوانست انتظارات سونی را برآورده کند، حتی قبل از عرضه این دستگاه منتشر شده بود. مدت کوتاهی پس از عرضه آن در سال 2023، ادعا شد که این شرکت برنامه‌های تولید خود را به دلیل فروش ناامیدکننده، کاهش داده است.

در ماه گذشته، سونی اعلام کرد که در حال آزمایش پشتیبانی از بازی‌های PC VR روی PS VR2 است و قصد دارد این ویژگی را در سال جاری عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید