اخبار بازی

توافق 10 ساله سونی و مایکروسافت؛ خبر خوش برای دارندگان Playstation

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۶ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیل اسپنسر، مدیرعامل اجرایی بخش بازی مایکروسافت گفت سونی و مایکروسافت توافقنامه‌ای الزام آور برای حفظ بازی Call Of Duty در کنسول پلی استیشن امضا کرده‌اند. این پایانی است بر جنگ تلخ میان دو شرکت که از یک سال پیش از اعلام پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در ژانویه 2022، طی یک سال گذشته هم به صورت خصوصی و علنی ادامه یافته بود.

کاری پرز، مدیر ارتباطات جهانی اکس باکس در یک مصاحبه گفت توافقنامه 10 ساله‌ای با سونی برای عرضه Call Of Duty در پلی استیشن امضا شده است. او افزود این توافق‌نامه فقط مربوط به COD است نه دیگر بازی‌های اکتیویژن.

پیشنهاد اولیه مایکروسافت به سونی در ژانویه 2022 شامل حفظ تمام بازی‌های موجود اکتیویژن و ادامه‌ی بازی COD تا پایان سال 2027 بود.

شرایط توافق‌نامه اخیر دچار تغییر شده و به 10 سال تمدید پیدا کرده که فقط محدود به فرنچایز Call Of Duty است.

سونی پس از اولین پیشنهاد توافقنامه ده ساله از طرف مایکروسافت در دسامبر 2022، تمایلی به امضای آن نداشت.

در درخواست‌های ثبت شده نزد مقامات نظارتی ، سونی به طور مکرر اظهار داشته است که به دلیل نگرانی از اینکه مایکروسافت ممکن است COD را انحصاری ایکس‌باکس کند یا حتی نسخه‌های پلی‌استیشن آن را خراب نماید ، از امضای توافقنامه خودداری می‌کند.

حالا با توافق این دو غول دنیای بازی، خیال گیمرهای کنسول‌های پلی استیشن از بابت بازی‌های COD حداقل تا 10 سال راحت است و اطمینان دارند که مایکروسافت نمی‌تواند اقدامی را بر علیه آن‌ها انجام دهد.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید