اخبار سینما

سود سه ماهه سونی پیکچرز 115 میلیون دلار کاهش یافته است

سود سه ماهه سونی پیکچرز 115 میلیون دلار کاهش یافته است
نویسنده : تحریریه۱۸ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شرکت سونی پیکچرز در سه‌ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن، سود عملیاتی ۱۱۵ میلیون دلاری را گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد کاهش یافته است.

فیلم‌های اکران شده در این دوره شامل «مرد عنکبوتی: بازگشت به دنیای عنکبوتی» با فروش جهانی ۵۹۱ میلیون دلار، «اعتراف‌گیر پاپ» با ۷۵ میلیون دلار و «بدون احساسات سخت» با ۴۰ میلیون دلار فروش جهانی بودند.

سونی اعلام کرد سود عملیاتی تعدیل‌شده قبل از استهلاک بخش فیلم‌ها نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد کاهش یافته است. این کاهش به دلیل کاهش فروش و افزایش هزینه‌های بازاریابی برای حمایت از تعداد بیشتری از انتشارات سینمایی بوده است.

فروش این بخش ۲.۳۳ میلیارد دلار بود که نسبت به ۲.۶۴ میلیارد دلار سال گذشته کاهش داشته است. نتایج تحت تاثیر کاهش تحویل سریال‌های تلویزیونی آمریکا، کاهش درآمدهای خانگی و خدمات پخش دیجیتال در مقایسه با سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ که از سهم چندین فیلم موفق پرفروش سینمایی سال مالی ۲۰۲۱ بهره‌مند شده بود، قرار گرفته است. اما درآمدهای سینمایی امسال افزایش یافته است.

سونی پیش‌بینی سال مالی جاری خود را اصلاح کرده است اما پیش‌بینی سود بخش فیلم‌ها تغییر نکرده و همچنان ۱۲۰ میلیارد ین است. اما انتظار می‌رود درآمدها اندکی کمتر از پیش‌بینی قبلی باشد که عمدتا به دلیل تاثیر اعتصابات و تغییر تاریخ‌های انتشار برخی فیلم‌ها و تاخیر در تحویل سریال‌های تلویزیونی است.

در مجموع، غول الکترونیک و سرگرمی ژاپنی در سه‌ماهه اول سال مالی جاری، سود عملیاتی را ۳۰.۶ درصد کاهش داده و به ۲۵۳ میلیارد ین (۱.۷۷ میلیارد دلار) رسانده است که مطابق با پیش‌بینی‌های تحلیلگران است.

دیدگاهتان را بنویسید