اخبار بازی

پیش‌بینی سونی از فروش ۱۰۸ میلیون پلی‌استیشن 5 تا پایان عمر این کنسول

پلی‌استیشن 5
نویسنده : دانیال نوروزی۱۰ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

جیم رایان، مدیر عامل پلی‌استیشن اعلام کرده که انتظار دارد تا پیش از پایان نسل نهم و چرخه عمر مفید کنسول پلی‌استیشن 5، فروش این کنسول به بیش از ۱۰۸ میلیون دستگاه برسد.

اگر خاطرتان باشد، عرضه کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن 5 با همه‌گیری ویروس کرونا همزمان شده بود و همین مسئله دلیلی شد تا عرضه این کنسول و حتی رقیب‌اش، ایکس‌باکس سریز ایکس و اس دچار محدودیت‌هایی شود و میزان تولید آن‌ها به قدری کم شود که نتوانند پاسخگوی تقاضای مشتریان و علاقه‌مندان باشند.

حال پس از کاهش همه‌گیری و خروج کشورها دنیا از حالت قرنطینه، سونی انتظار دارد تا بتواند فروش کنسول پلی‌استیشن 5 را بیش از پیش سرعت ببخشد و تا نسل حاضر کنسول‌ها، این دستگاه به رقم فروش ۱۰۸ میلیون دست پیدا کند.

در حال حاضر فروش کلی کنسول پلی‌استیشن 5 به ۴۰ میلیون دستگاه رسیده، با این حال سونی انتظار دارد تا این رقم در فاصله‌ای نه چندان زیاد به ۷۰ میلیون دستگاه برسد. جیم رایان در این مورد گفته:

تصورم این است که ۷۰ میلیون نفر، تعداد کاربران فعالی باشد که همچنان روی کنسول پلی‌استیشن 4 باقی مانده‌اند. ما امیدوار هستیم که تعداد زیادی از این گیمرها را به کنسول پلی‌استیشن 5 ارتقا دهیم. با این حال یکی از اهداف بزرگی که داریم، جذب گیمرهایی است که تا قبل از این پلی‌استیشن 4 خریداری نکرده‌اند یا حتی هیچ وقت یک کنسول پلی‌استیشن نداشته‌اند و بتوانند حالا با تهیه کنسول پلی‌استیشن 5، به جامعه مخاطبان پلی‌استیشن وارد شوند.

سونی برنامه‌های زیادی برای جذب هر چه بیشتر مخاطب به سمت کنسول پلی‌استیشن دارد که یکی از بزرگ‌ترین‌های آن، ساخت و توسعه بازی‌های سرویس‌محوری است که می‌تواند تا سال‌ها کاربران و گیمرها را درگیر خود کند. طی شوکیس اخیری که سونی برگزار کرد، تمرکز ویژه‌ای روی تعدادی از پروژه‌های این چنینی بود که البته با انتقاد بخشی از هواداران هم مواجه شد.

باید دید که سونی در ادامه مسیر موفقیت پلی‌استیشن 5 چه حرکاتی انجام می‌دهد و آیا می‌تواند به رقم فروش کلی ۱۰۸ میلیون دستگاه تا پایان عمر PS5 دست پیدا کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید