اخبار تکنولوژی

همه شایعات درخصوص طراحی کنسول SONY PS6

همه شایعات درخصوص طراحی کنسول SONY PS6
نویسنده : عضو تحریریه۱۶ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

اخبار و شایعات بسیاری در روزهای اخیر درباره مارک سرنی، طراح PS5 منتشر شده است که او هم‌چنان مسئولیت طراحی کنسول PS6 سونی را بر عهده دارد. اکثر این گزارش‌ها بر اساس مقاله تحقیقی اخیر Cerny است که تکنیکی را برای تسریع ردیابی پرتو در PS5 بیان می‌کند.

این شایعه و اخبار به فضای مجازی نیز کشیده شده است و کاربران توییتری حدس‌هایی درباره آن زده‌اند که سرنی مسئول طراحی PS6 است. اما زمانی این شایعات رنگ حقیقت به خود گرفت که یکی از کاربران تائید شده‌ی Digital Foundry، در انجمن ردیت و در پستی  به این مطلب اشاره کرد که سخت‌افزار تشریح شده در پتنت، نمی‌تواند مربوط به پلی استیشن ۵ باشد چراکه این کنسول و AMD برخلاف اینتل (Intel) و انویدیا (Nvidia) دارای واحد RT نیستند. حدس این کاربر تایید شده‌ی Digital Foundry این است که مشخصات بیان شده، برای کنسولی جدید از پلی‌استیشن خواهند بود که هنوز معرفی نشده است.

به گفته مسئول Digital Foundry که این توضیح را در وب سایت Resetera انجام داده است، حق اختراع Cerny براساس فناوری PS5 ساخته نشده است. او گفته PS5  و AMD چنین واحدی را روی هیچ سخت افزار منتشر شده‌ای ندارند، در حالی که این اختراع دارای یک واحد RT (واحد ردیابی پرتو) مانند اینتل یا انویدیا است.

اما خیلی عجیب نیست اگر سرنی مسئولیت ساخت سونی PS6 را بر عهده داشته باشد، چرا که او مهندس اصلی سیستم  PS4، PlayStation Vita  و PS5 بوده است. تاریخ انتشار PS6 بعد از سال 2027 خواهد بود و شایعه شده است که “The Last of Us 3” روی PS6 نیز خواهد آمد.

 

درباره  PLAYSTATION

اولین کنسول پلی استیشن در سال 1994 منتشر شد و از آن زمان تاکنون، این برند چندین بار از جمله پلی ‌استیشن 2، پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 را پشت سر گذاشته است. آخرین نسخه، پلی استیشن 5، در نوامبر 2020 منتشر شد. کنسول‌های پلی استیشن به دلیل گرافیک باکیفیت، قدرت پردازش پیشرفته و کتابخانه گسترده بازی‌ها شناخته شده است. این کنسول‌ها همچنین به دلیل قابلیت‌های چندنفره آنلاین خود محبوب هستند که به گِیمرها اجازه می‌دهد با بازیکنان دیگر در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر کنسول‌ها، پلی استیشن خدمات مختلفی را نیز ارائه می‌دهد، از جمله شبکه پلی استیشن (PSN)  که به گیمرها امکان خرید و دانلود بازی‌ها، ارتباط با سایر بازیکنان و دسترسی به محتوای انحصاری را می‌دهد. همچنین PlayStation Now یک سرویس استریم است که به کاربران امکان می‌دهد کتابخانه‌ای از بازی‌ها را به صورت درخواستی بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید