اخبار بازی

فروش 2.5 میلیونی پلی‌استیشن 5 در ژاپن طی یک سال!

نویسنده : دانیال نوروزی۳۰ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اگرچه فروش کلی نرم‌افزارهای سونی در ژاپن بسیار کم بود، اما از نظر سخت‌افزاری، کنسول پلی‌استیشن 5 عملکرد تجاری بهتری نسبت به تمامی پلتفرم‌های سونی در دو دهه گذشته داشت.

گزارشات اخیر فامیتسو نشان می‌دهد که کنسول نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین کنسول سال 2023 در ژاپن بوده است. اگرچه پلی‌استیشن 5 فقط نصف کنسول نینتندو فروخته است، اما همچنان عملکرد بهتری نسبت به سایر پلتفرم‌های سونی در آن منطقه داشته است.

پلی‌استیشن 5 در طول سال 2023 بیش از 2.6 میلیون دستگاه در ژاپن به فروش رساند که نه تنها نسبت به سال 2022 (فروش 1.5 میلیون دستگاه) افزایش چشمگیر 124 درصدی داشت، بلکه بالاترین فروش سالانه یک دستگاه پلی‌استیشن در دو دهه اخیر ژاپن بود. آخرین بار پلی استیشن 2 در سال 2004 به چنین آمار فروشی در ژاپن رسیده بود.

بسیاری از این موارد، بدون شک به لطف بهبود زنجیره تامین پلی‌استیشن 5 پس از دو سال دسترسی محدود است. این کمبود منابع، به دلیل کمبود قطعات سخت افزاری در سراسر جهان ناشی از همه‌گیری کرونا بود. با این حال، فروش نرم‌افزاری پلی‌استیشن 5 در ژاپن بسیار کم بود؛ به‌ طوری‌که هشت مورد از 10 محتوای نرم‌افزاری پرفروش در سال گذشته، انحصاری‌های نینتندو سوییچ بودند.

ماه گذشته، سونی اعلام کرد که پلی‌استیشن 5 بیش از 50 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است. این شرکت قبلا گفته بود که انتظار دارد در طول سال مالی 24/23 که در 31 مارس به پایان می‌رسد، در مجموع 25 میلیون دستگاه از این کنسول را عرضه کند. این یک رکورد برای پلی‌استیشن خواهد بود.

شایعات اخیر ادعا کرده‌اند که سونی در سپتامبر امسال دستگاه پلی‌استیشن 5 پرو را نیز عرضه خواهد کرد. ظاهرا این کنسول از فناوری سوپرنمونه‌برداری اختصاصی سونی استفاده می‌کند و عملکرد فنی بهبود یافته، پشتیبانی از 8K، رهگیری پرتوی تسریع ‌شده و بهبودهای دیگری را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید