اخبار تکنولوژی

سونی Xperia 10 VI معرفی شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در حالی که سونی از نمایشگر 21:9 در گوشی پرچمدار Xperia 1 VI خود دست کشیده است، اما سری میان‌رده Xperia 10 VI با طراحی بلند و باریک این شرکت همچنان ادامه می‌یابد. نسل جدید این سری با ارتقاهای کلیدی نظیر تراشه قدرتمندتر اسنپدراگون 6 نسل 1 و 8 گیگابایت رم عرضه شده است، اما دیگر دوربین تله‌فوتوی وجود ندارد.

گوشی Xperia 10 VI سونی از نمایشگر 6.1 اینچی OLED با وضوح +FHD و نرخ رفرش 60 هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش از محافظ Gorilla Glass Victus و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی برخوردار است. سونی ادعا می‌کند بلندگوهای این دستگاه بلندتر و با وضوح بهتری عرضه شده‌اند. بدنه پشتی آن از جنس پلاستیک بازیافتی 50 درصدی ساخته شده است.

گرچه Xperia 10 VI دیگر دوربین تله‌فوتو اختصاصی 2 برابری ندارد، اما دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آن با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر و لرزشگیر تصویر، این کمبود را جبران می‌کند. این دوربین محدوده فاصله کانونی 52 میلی‌متری را پوشش داده و نور بیشتری نسبت به یک لنز تله‌فوتو جمع می‌کند. فیلم‌برداری 4K با 30 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌شود. لنز دیگر در پشت یک فوق عریض 8 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 16 میلی‌متر است.

گوشی میان‌رده جدید سونی یعنی Xperia 10 VI از اندروید 14 بهره می‌برد و سه نسخه به‌روزرسانی اصلی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد. این دستگاه مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 30 وات است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اسلات کارت حافظه microSD اشاره کرد.

سونی Xperia 10 VI در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه خواهد شد. قیمت مدل 8/128 گیگابایتی آن 399 یورو/349 پوند تعیین شده و این گوشی از اواسط ماه ژوئن در دسترس قرار می‌گیرد.

سونی امیدوار است گوشی میان‌رده Xperia 10 VI با ویژگی‌های ارائه شده مانند دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، زوم اپتیکال 2 برابر و نمایشگر بلند و باریک 21:9 بتواند موفقیت مدل‌های قبلی این سری را تکرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید