اخبار تکنولوژی

مجوزهای برنامه در گوشی‌های اندرویدی و ساعت‌های هوشمند همگام‌سازی می‌شوند

گلگسی واچ 6
نویسنده : دانیال نوروزی۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

برنامه‌ی Pixel Watch گوگل برای اندروید با قابلیت جدیدی برای مجوزات برنامه دیده شده است که به نظر می‌رسد استفاده از برنامه‌ها را روی ساعت‌های هوشمند Wear OS و گوشی‌های اندرویدی روان‌تر کند.

این قابلیت که برای اولین بار توسط میشال رحمان (از طریق SamMobile) کشف شد، به کاربران امکان می‌دهد مجوزات برنامه‌ی خود را بین گوشی اندرویدی و ساعت هوشمند Wear OS همگام‌سازی کنند. با اینکه این قابلیت فعلا فعال نیست، اما ایده‌ای از به‌روزرسانی‌های آینده به ما می‌دهد.

کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند به تنظیمات سیستم بروند و بخش جزئیات دستگاه را پیدا کنند. در این بخش، گزینه‌ی جدیدی به نام «همگام‌سازی مجوزات از گوشی» دیده می‌شود. با فعال کردن این گزینه، «همان مجوزات برنامه‌ای که روی گوشی به برنامه‌ها داده‌اید به ساعت شما نیز داده می‌شود». همانطور که گفته شد، این قابلیت در حال حاضر در دست توسعه است و تنها با فعال کردن پرچمی که برای اولین بار در اندروید ۱۴ QPR1 بتا ۲ دیده شده، قابل فعال‌سازی است.

زمانی که این قابلیت عرضه شود، به کاربران گوشی‌های اندرویدی و ساعت‌های هوشمند Wear OS کمک می‌کند تا در زمان تنظیم مجوزات برنامه روی هر دو دستگاه صرفه‌جویی کنند.

همانطور که SamMobile اشاره می‌کند، هر زمان که کاربری به برنامه‌ی Google Maps روی گوشی خود اجازه‌ی دسترسی به موقعیت مکانی بدهد، همین مجوز برای برنامه‌ی Google Maps روی ساعت هوشمند Pixel Watch آن کاربر نیز اعمال خواهد شد. نکته‌ی مهم این است که این قابلیت تنها مختص به پیکسل‌ها نیست و دیگر گوشی‌های اندرویدی و ساعت‌های هوشمند Wear OS نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

با این حال، ممکن است ساعت هوشمند شما نیاز به سیستم‌عامل Wear OS 4 داشته باشد که در حال حاضر تنها روی تعداد محدودی از مدل‌ها موجود است. به غیر از Pixel Watch و مدل‌های Galaxy Watch، Wear OS 4 روی OnePlus Watch 2 نیز در دسترس است و احتمالاً به زودی به TicWatch Pro 5 هم برسد، البته به شرطی که آزمایش‌های بتای Mobvoi به خوبی پیش برود.

دیدگاهتان را بنویسید