اخبار تکنولوژی

به زودی برنامه جیمیل در اندروید قابلیت خلاصه سازی ایمیل‌ها را ارائه می‌دهد

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

به زودی گوگل، دستیار گوگل را با جیمینی جایگزین خواهد کرد. از آنجایی که جیمینی با هوش مصنوعی (AI) پیشرفته و مدل زبان بزرگ (LLM) گوگل کار می‌کند، می‌تواند بسیار فراتر از دستیار گوگل عمل کند. برای مثال، به زودی قادر خواهد بود ایمیل‌های بلند را برای بهبود بهره‌وری خلاصه کند.

قبلا مشخص بود که تمام سرویس‌های اصلی گوگل با جیمینی ادغام خواهند شد. با این حال، حالا نحوه‌ی این ادغام در برنامه‌ی جیمیل فاش شده است. Assemble Debug، کارشناس اندروید و نویسنده‌ی اندروید اتورتی، با یک اسکرین‌شات، ادغام جیمینی در جیمیل را فاش کرده است. او توانسته این قابلیت را فعال کند، در حالی که گوگل هنوز آن را برای عموم مردم فعال نکرده است. همان‌طور که در اسکرین‌شات زیر می‌بینید، دکمه‌ای با عنوان «خلاصه کردن این ایمیل» زیر عنوان ایمیل ظاهر خواهد شد.

پس از کلیک بر دکمه‌ی «خلاصه کردن این ایمیل»، پنجره‌ی کشویی جیمینی از پایین صفحه نمایان می‌شود. این پنجره نسخه‌ای خلاصه شده از ایمیل را به صورت لیست گلوله‌ای ارائه خواهد داد. شما می‌توانید با لایک یا دیسلایک کردن نتیجه، بازخورد خود را ارائه دهید و با کلیک بر دکمه‌ی کلیپ‌بورد، خلاصه ایمیل را کپی کنید. این ویژگی برای ایمیل‌های حجیم و با متن زیاد، بسیار مفید خواهد بود.

از آنجایی که به نظر می‌رسد این قابلیت بدون هیچ مشکلی کار می‌کند، ممکن است گوگل آماده‌ی عرضه‌ی آن باشد. با این حال، این شرکت شاید ترجیح دهد تا رویداد Google I/O 2024 که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، صبر کند. گوگل در این رویداد به طور کامل از اندروید ۱۵، اندروید TV/گوگل TV، کروم‌اواس، Wear OS 5 و پیشرفت‌های جدید برای کروم، جیمینی و سایر سرویس‌های خود رونمایی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید