اخبار سینما

توجه ویژه عربستان بعد از رونالدو به جانی دپ

توجه ویژه عربستان بعد از رونالدو به جانی دپ
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گفته شده بنیاد فیلم دریای سرخ، که توسط شاهزاده بدر، وزیر فرهنگی عربستان تاسیس شده است و جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان را اداره می‌کند، تامین مالی فیلم «ژان دو باری»، آخرین فیلمی که «جانی دپ» در آن ایفای نقش کرده را بر عهده داشته است. این اتفاق در حالی است که رسانه‌ها از علاقه عربستان برای جذب «جانی دپ» دارند.

چندی پیش «جانی دپ» به یک تور اختصاصی در عربستان دعوت شد و در این مهمانی شاهزاده بدر میزبان «جانی دپ» بود و عکس‌هایی از آن‌ها نیز در فضای مجازی منتشر شد.

لازم به ذکر است که فیلم «ژان دو باری» تنها فیلم جشنواره کن نیست که مورد حمایت عربستان بوده است و فیلم‌های «چهار دختر» ساخته «کوثر بن هنیه» و «بانل و آداما» ساخته «راماتا تولایه سای»، «خداحافظ جولیا» ساخته «محمد کردوفانی»، «مادر همه دروغ‌ها» ساخته «اسماعه المدیر» و «سگ‌های شکاری» ساخته «کمال لازراق» نیز مورد حمایت‌های مالی این کشور بوده‌اند.

لازم به ذکر است که تمامی فیلم‌هایی که عربستان از آن‌ها حمایت کرده است ساخته کارگردانان عرب بوده به جز فیلم «ژان دو باری» که کارگردانی فرانسوی دارد و حتی لوکیشن‌هایی که در فیلم استفاده شده است، ارتباطی با عربستان ندارد. این اتفاق حواشی‌ای را رقم می‌زند که عربستان قصد دارد معاملاتی با صنعت هالیوود داشته باشد و گفته شده خبر قرار گرفتن فیلن «ژان دو باری» به عنولن فیلم افتتاحیه جشنواره کن پیش از اعلام عمومی به گوش عربستان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید