اخبار سینما

نبود «اسپایدر من» به ضرر سونی تمام شد!

نبود «اسپایدر من» به ضرر سونی تمام شد
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق گزارش‌ها، با توجه به اینکه کمپانی سونی برای سال جاری نسخه‌ی جدیدی از «اسپایدر من» عرضه نکرد، نتوانست به سود سال گذشته‌ی خود برسد.

گفته شده بخش تصویری سونی که مسئولیت تولید محتوای سینمایی، پروژه‌های تلویزیونی و همچنین اداره شبکه‌های تلویزیونی را بر عهده دارد، شاهد کاهش فروش از ۱۱ میلیارد دلار به ۱۰.۱۴ میلیارد دلار بوده است. این اتفاق در حالی است که به گزارش سونی در سراسر شرکت، فروش گروهی با افزایشی ۱۶ درصدی به ۱۱.۵ تریلیون ین ژاپن (حدود ۸۵.۱ میلیارد دلار) و سود خالص شرکت هم با افزایشی ۶ درصدی به ۹۳۷ میلیارد ین (حدود ۶.۹۴ میلیارد دلار) رسیده است.

سونی در این گزارش که جامعه آماری آن از آوریل 2022 تا مارس 2023 است، نشان داد که یک پروژه بزرگ تا چه اندازه می‌تواند در عملکرد این کمپانی اثر گذار باشد.

شایان توجه است که با توجه به افت سودهای فروش سینمایی نسبت به سال‌های اخیر، همچنان کمپانی سونی از وضعیت با ثبات‌تری برخوردار است. البته این شرکت پیش از این پیش‌بینی کاهش درآمد بعد از فروش عظیم «اسپایدر من: راهی به خانه نیست» را کرده بود.

سونی در گزارش خود همچنین اشاره کرد که این افت سودها در بخش‌هایی چون فروش اجازه پخش آثار اختصاصی و توزیع فیلم‌های جدید در بخش دیجیتال بوده است اما شرکت در بخش فروش تلویزیونی و همچنین از اکتساب شرکت‌های «اینداستریال میدیا» و «بد وولف» سود کرد و پول بیشتری از استریم کردن محتوای انیمه به دست آورد.

لازم به ذکر است که این کمپانی سینمایی در انتظار افزایش 11 درصدی سود خود با انتشار فیلم‌های «اسپایدرمن: در دنیای عنکبوتی» در ژوئن ۲۰۲۳، «توطئه‌آمیز: در قرمز» در جولای، «گرن توریزمو» در آگوست، دنباله «شکارچیان روح» در دسامبر و فیلم انیمیشن «اسپایدرمن: فراتر از دنیای عنکبوتی» در مارس ۲۰۲۴، است.

دیدگاهتان را بنویسید