اخبار تکنولوژی

استارلینک «دیش کوچک» قابل‌حمل را به زودی عرضه می‌کند

استارلینک قابل‌حمل
نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

این حرکت در قالب یک دیش کوچک فوق‌قابل‌حمل استارلینک انجام می‌شود که ایلان ماسک آن را معرفی کرده و می‌تواند در کمتر از پنج دقیقه راه‌اندازی شود. این دیش به اندازه‌ای کوچک و سبک است که می‌توان آن را در یک کوله‌پشتی حمل کرد.

شرکت اسپیس‌ایکس به‌شدت در حال تلاش برای گسترش خدمات اینترنتی استارلینک خود است و اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت آماده است تا کاربران بیشتری را به جمع خود اضافه کند.

طرح‌های احتمالی این محصول توسط برخی کاربران در X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شد که ماسک با نظرات خود در مورد آن به آن‌ها پاسخ داد. وقتی از او پرسیده شد که آیا مردم می‌توانند این محصول را خریداری کنند، او پاسخ داد که در چند ماه آینده در مناطق منتخب عرضه خواهد شد. بااین‌حال، اطلاعات بیشتری در این زمینه وجود ندارد. او همچنین یک تست سرعت به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسد با سرعت‌هایی که دیش کوچک‌تر قادر به ارائه آن است، مطابقت دارد.

استارلینک قابل‌حمل

دیش کوچک استارلینک دقیقا یک موضوع جدید نیست. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) سال گذشته دیش کوچک را در ایالات‌متحده تأیید کرد. به نظر می‌رسد هدف، کاهش هزینه‌های اولیه و در نتیجه مقرون‌به‌صرفه و در دسترس‌تر کردن استارلینک است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دیش کوچک باید تقریباً نصف قیمت معمول ۵۹۹ دلاری که یک دیش استاندارد دارد، هزینه داشته باشد.

اینکه آیا این قیمت در زمان انتشار رسمی صادق است یا خیر، هنوز مشخص نیست. بااین‌حال، این یک حرکت خوب برای استارلینک است، به‌ویژه اینکه دیش کوچک می‌تواند مسیر کاملا جداگانه‌ای را برای مشتریان احتمالی باز کند. همه افراد نمی‌خواهند یک راه‌اندازی کامل استارلینک را روی خودرو یا خانه خود داشته باشند – مانند راه‌اندازی که در تصویر بالا مشاهده می‌شود. یک دیش کوچک به کاهش بخشی از این نگرانی کمک می‌کند و اگر با قیمت ارزان‌تری در دسترس باشد، امیدواریم اینترنت را نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر کند.

البته، اینکه خدمات استارلینک در منطقه شما چقدر خوب عمل می‌کند، همه‌چیز به این بستگی دارد که آرایه‌های مختلف ماهواره‌ای استارلینک اسپیس‌ایکس چگونه از روی آن مناطق عبور می‌کنند. برخی مکان‌ها ممکن است سرعت بهتری نسبت به سایرین داشته باشند. اما شکی نیست که دیش کوچک استارلینک می‌تواند گام خوبی برای کمک به گسترش مناطقی باشد که استارلینک در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید