اخبار سینما

موفقیت فیلم هومن سیدی در جشنواره بلگراد

موفقیت فیلم هومن سیدی در جشنواره بلگراد
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۱۵ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی «هومن سیدی» موفق به دریافت سه جایزه اصلی از جشنواره فیلم بلگراد، از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اروپا، شد.

این فیلم جایزه «بهترین کارگردانی» برای هومن سیدی، «بهترین بازیگری مرد» برای محسن تنابنده و همچنین جایزه اصلی «ویکتور بلگراد» برای بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.

فیلم «جنگ جهانی سوم» در مورد کارگری بی خانمان به اسم شکیب است که همسر و پسرش را سال‌های پیش در زلزله از دست داده است. محلی که او در آن کار می‌کند، صحنه فیلمی درباره جنایات آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم است. در نهایت شکیب به دلیل شباهت عجیبش به هیتلر به عنوان جایگزین بازیگر قبلی انتخاب و خانه بزرگی به او داده می‌شود؛ لادن، زنی که با شکیب در ارتباط است، با متوجه شدن این موضوع از او برای حل مشکلی کمک میخواهد.

تهیه‌کنندگ و کارگردان «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی است و آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان به همراه هومن سیدی نویسندگی این فیلم را بر عهده داشته‌اند. محسن تنابنده در نقش اصلی، در کنار مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی و مرتضی خانجانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. این فیلم با سرمایه‌گذاری نماوا ساخته شده و این نخستین‌باری است که یک پلتفرم پخش آنلاین دست به ساخت یک پروژه سینمایی می‌زند.

«جنگ جهانی سوم» در هفتاد و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز هم حضور داشته و موفق به دریافت جوایزی چون «بهترین فیلم» برای هومن سیدی و «بهترین بازیگر مرد» برای محسن تنابنده در بخش افق این جشنواره شده‌است.

لازم به ذکر است که این فیلم تاکنون ۹ جایزه بین المللی دریافت کرده است و البته گفته شده محسن تنابنده نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد در شانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا شده‌است، که مراسم این جایزه در روز ۲۱ اسفند در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید