اخبار تکنولوژی

پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در ویندوز 11 به پایان خود نزدیک است!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت اعلام کرد که از 5 مارس 2025 یعنی تقریبا یک سال دیگر پشتیبانی از زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) را متوقف می‌کند.

این زیرسیستم امکان اجرای برنامه‌های اندروید را با استفاده از فروشگاه اپلیکیشن آمازون داخل ویندوز 11 فراهم می‌کرد. حالا با خاتمه پشتیبانی، از آن تاریخ به بعد فروشگاه اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز (آمازون اپ استور) و همه برنامه‌ها و بازی‌های مبتنی بر WSA پشتیبانی نخواهند شد.

با توجه به اعلام مایکروسافت مبنی بر پایان پشتیبانی از WSA در مارس 2025، کاربران می‌توانند تا آن زمان از برنامه‌های موجود بهره ببرند اما نمی‌توانند اپلیکیشن جدید دانلود کنند.

آمازون نیز برنامه خود را با مایکروسافت هماهنگ کرد تا پایان پشتیبانی را یکنواخت مدیریت کند. توسعه‌دهندگان تا مارس 2024 می‌توانند اپ‌های خود را به‌روزرسانی کنند اما پس از آن نمی‌توانند اپ جدیدی منتشر کنند.

مایکروسافت ابتدا امکان اجرای برنامه‌های اندروید را برای رقابت با مک‌های دارای پردازنده‌های M1 اپل که می‌توانند برنامه‌های iOS اجرا کنند، ارائه داد. اما با عدم دسترسی مستقیم به فروشگاه گوگل پلی، تجربه دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی برای کاربران ویندوزی چندان راحت نبود.

به همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفت پشتیبانی را از سال آینده متوقف کند. این موضوع نشان از شکست این تلاش مایکروسافت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید