اخبار سینما

Suzume چهارمین انیمه پرفروش جهان شد

Suzume چهارمین انیمه پرفروش جهان شد
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۸ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در حالی که انیمه «Suzume» از نوامبر در ژاپن اکران خود را آغاز کرد و به 14امین فیلم تاریخ سینمای ژاپن تبدیل شد، این انیمه بعد از اکران در سطح جهانی نیز توانست فروش بالایی داشته باشد و چهارمین انیمه پرفروش تاریخ سینمای جهان شود.

انیمه «Suzume» به کارگردانی «ماکوتو شینکای»، داستان دختری ۱۷ ساله به‌نام سوزومه را دنبال می‌کند که یک روز مسافر جوانی به او می‌گوید که دنبال یک در می‌گردد. او مرد جوان را تا سمت کوه‌ها دنبال می‌کند که در آن یک در قدیمی وجود دارد که توسط ساختمان‌های مدرن احاطه شده است و این آغاز ماجراجویی سوزومه است.

در کنار «نانوکا هارا» صدا پیشه سوزومه ایواتو، «هوکوتو ماتسومورا»، «اری فوکاتسو»، «شوتا سومتانی»، «سیری ایتو»، «کانا هانازاوا»، «ماتسوموتو کوشیرو نهم»، «ریونوسوکه کامیکی»، «آیمی»، «کوتونه هاناسه» و «ان یامانه» از دیگر صداپیشگان این انیمه هستند.

«Suzume» تاکنون بیش از 256.18 میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته است. این رقم شامل 104.89 میلیون دلار در کشور چین، 5 میلیون دلار در کشور آمریکا و 36.199 میلیون دلار در کشور کره جنوبی است. این مقدار درحالی است که انیمه «Suzume»، فروش 107.44 میلیون دلار در کشور ژاپن داشته است.

از دیگر آثار «ماکوتو شینکای» می‌توان به انیمه «Your Name» اشاره کرد که با فروش 382 میلیون دلار از جمله رقبای «Suzume» به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید