اخبار سینما

جایزه اسب طلایی تایوان به یک زوج فیلمساز رسید

جایزه اسب طلایی تایوان به یک زوج فیلمساز رسید
نویسنده : تحریریه۰۵ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم سینمایی درام «Stonewalling» ساخته مشترک اوتسوكا ریوجی و هوانگ جی، برنده بهترین فیلم بلند داستانی در شصتمین دوره جوایز اسب طلایی تایپه شد.

این زوج کارگردان که با یک گروه فیلمبرداری مینیمالیستی و بازیگران عمدتا غیرحرفه‌ای کار می‌کردند، پس از دریافت جایزه، از فیلمسازان پیشرو آسیایی برای الهام‌بخشی به آن‌ها تشکر کردند.

در این مراسم، فیلم «Old Fox» ساخته هسیائو یاچوان نیز موفق به کسب جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین گریم و لباس و بهترین موسیقی متن شد.

فیلم «Marry My Dead Body» که یکی از مدعیان اصلی این جشنواره بود، تنها موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد، در حالی که فیلم «Snow in Midsummer» که فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم اسب طلایی بود، تنها در بخش بهترین جلوه‌های صوتی موفق به کسب جایزه شد.

جوایز اسب طلایی تایپه به طور کلی به عنوان معتبرترین جوایز در سینمای چینی‌زبان شناخته می‌شوند که در تایوان برگزار می‌شود. البته در سال‌های اخیر به دلیل فشار چین قاره‌ای بر تایوان، کمتر نماینده کل صنعت چینی‌زبان بوده‌اند. با این حال، دولت تایوان با تقویت سایر جنبه‌های فرهنگی خود در حال مقابله با این فشار است.

در مراسم شنبه شب در سالن یادبود سون یات‌سن با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در تایپه، چنین موضوعاتی دور از ذهن به نظر می‌رسید. در عوض، شصتمین دوره جوایز اسب طلایی شبیه یک مهمانی پرشور، شاد و پر زرق و برق بود.

در فرش قرمز، رژه ای از مشاهیر سینمای چینی‌زبان و آسیایی حضور داشتند. در زمان‌های مختلف، بریژیت لین، سیلویا چانگ، انگ لی، لین چی‌لین، آن هوی هنگ‌کنگ و تاکشی کیتانو و یاکوشو کوجی ژاپنی روی صحنه رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید