اخبار سینما

تارانتینو از کارگردانی «پیشتازان فضا» پشیمان شد!

تارانتینو از کارگردانی «پیشتازان فضا» صرف‌نظر کرد
نویسنده : تحریریه۲۹ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کوئینتین تارانتینو، کارگردان مشهور آمریکایی، از کارگردانی چهارمین فیلم از سری جدید «پیشتازان فضا» صرف‌نظر کرد. این فیلم قرار بود به نویسندگی مارک اسمیت ساخته شود و طبق گفته اسمیت، قرار بود فضایی خشن‌تر و متفاوت‌تر از آثار قبلی «پیشتازان فضا» داشته باشد.

به گفته اسمیت، تارانتینو تا پای قرارداد با پارامونت پیکچرز پیش رفت، اما در نهایت به دلیل نخواستن از تبدیل شدن این فیلم به آخرین اثر کارنامه خود، از این پروژه کنار کشید.

اسمیت در مصاحبه‌ای با کولایدر گفت:

ما مدتی با هم رفت‌و‌آمد داشتیم و او قرار بود بخش‌هایی از پروژه را برعهده بگیرد، اما بعد نگران تعداد فیلم‌هایش شد. یادم می‌آید صحبت می‌کردیم و ناگهان گفت: “اگر بتوانم بپذیرم که «پیشتازان فضا» آخرین فیلم زندگی‌ام باشد، آخرین کاری که انجام می‌دهم، آیا می‌خواهم به این شکل تمامش کنم؟”

به گفته اسمیت، این تردید مانع اصلی کارگردانی این فیلم توسط تارانتینو بوده و فیلمنامه همچنان روی میز کار او باقی مانده است. اسمیت معتقد است اگرچه ساخت این فیلم بعید به نظر می‌رسد، اما می‌توانست تحول‌گر برای مجموعه «پیشتازان فضا» باشد.

او می‌گوید:

چیزی که دوست داشتم این بود که متفاوت بود، مثل کاری که ثور: رگناروک برای فیلم‌های مارول کرد. ناگهان یک حس و حال متفاوت به ارمغان آورد و باعث شد بگویم: “چه باحال! چه متفاوت!” و فکر می‌کنم «پیشتازان فضا» هم تا حدی چنین تاثیری داشت.

اگرچه امیدها برای ساخت «پیشتازان فضا» به کارگردانی تارانتینو کم است، اما به نظر می‌رسد ایده او می‌توانست مسیری تازه برای این مجموعه کهن‌سال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید