اخبار بازی

Tekken 8 پرفروش‌ترین بازی ماه ایالات متحده شد

نویسنده : دانیال نوروزی۰۷ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ژانویه ماه مهمی برای انتشار بازی‌های جدید و بزرگ بود. تعدادی از این بازی‌ها در آخرین نمودار فروش ماهانه نرم‌افزار بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده که توسط Circana (گروه NPD سابق) منتشر شد، بین پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفتند. این نمودار توسط مت پیسکاتلا تحلیلگر Circana در توییتر به اشتراک گذاشته شد. اگرچه Call of Duty: Modern Warfare در صدر جدول فروش نرم افزار کشور ژاپن قرار گرفت، اما عناوین تازه منتشر شده نیز در این جدول قرار دارند.

در میان آن‍ها، Tekken 8 در رتبه 2 قرار گرفت و پیسکاتلا بیان کرد که این بازی مبارزه‌ای نسبت به Tekken 7 از نظر فروش عددی و دلار در زمان عرضه، رشد کرده است. در همین حال، Suicide Squad: Kill the Justice League و Persona 3 به ترتیب در رتبه‌های 3 و 4 جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها قرار گرفتند.

بازی Like a Dragon: Infinite Wealth که در اواخر ژانویه عرضه شد، برای اولین بار در رتبه هفتم قرار گرفت، در حالی که Prince of Persia: The Lost Crown یوبی‌سافت که در اواسط ماه منتشر شد، در رتبه 13 قرار گرفته است.

گفتنی است که عناوین جدید دیگر مانند Suicide Squad: Kill the Justice League، Persona 3 Reload، Like a Dragon: Infinite Wealth و Prince of Persia: The Lost Crown نیز در جدول 20 بازی پرفروش‌ قرار گرفتند.

البته، فراتر از فروش محلی، منصفانه است که بگوییم که بزرگ‌ترین بازی این ماه Palworld بود که باعث تعجب بسیاری شد. طبق گفته مت پیسکاتلا، این بازی در ماه ژانویه، رتبه اول چارت کاربران فعال ماهانه در استیم در ایالات متحده را تصاحب کرد و در جایگاه سوم ایکس‌باکس، پس از Fortnite و Call of Duty قرار گرفت.

از نظر سخت‌افزاری، پلی‌استیشن 5 بار دیگر پرفروش‌ترین کنسول ماه ژانویه از نظر فروش عددی و دلاری بود؛ همچنین نینتندو سوییچ در رتبه دوم از نظر فروش عددی و ایکس‌باکس سری ایکس و اس در رتبه دوم برای فروش دلاری قرار گرفتند. جالب اینجاست که فروش پلی‌استیشن 5 در ایالات متحده در 39 ماه اول انتشارش، 7 درصد جلوتر از پلی‌استیشن 4 و 68 درصد جلوتر از پلی‌استیشن 3 قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید