اخبار سینما

افت ۲۷ درصدی بینندگان امی ۲۰۲۳

امی ۲۰۲۳
نویسنده : تحریریه۲۷ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مراسم اهدای جوایز امی هفتاد و پنجم، دوشنبه شب در شبکه فاکس برگزار شد و تنها ۴.۳ میلیون بیننده داشت. این رقم نسبت به مراسم سال ۲۰۲۲ که در شبکه ان‌بی‌سی پخش شد، ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با این حال، فاکس از این آمار چندان ناامید نیست. این شبکه اعلام کرد که مراسم امی ۲۰۲۳ پربیننده‌ترین دوشنبه این شبکه در میان برنامه‌های بدون فیلمنامه هشت سال اخیر و پربیننده‌ترین برنامه حوزه سرگرمی در ۱۸ ماه گذشته بوده است.

گفتنی است که مراسم امی 2023 قرار بود مانند همیشه در ماه سپتامبر برگزار شود، اما به دلیل اعتصابات هالیوود برگزاری آن به ژانویه موکول شود.

بیشتر بخوانید: لیست کامل جوایز امی 2023

دلایل کاهش بینندگان مراسم اهدای جوایز امی

کاهش بینندگان مراسم اهدای جوایز امی یک روند رو به رشد است. این روند دلایل مختلفی دارد، از جمله:

  • افزایش محبوبیت پلتفرم‌های استریمینگ
  • تغییر در عادات تماشای تلویزیون
  • افزایش رقابت از سوی سایر رویدادهای تلویزیونی

بر اساس گزارش شرکت «نیلسن»، بینندگان تلویزیون طی سال‌های اخیر به طور پیوسته کاهش یافته‌اند. این روند به دلیل افزایش محبوبیت پلتفرم‌های استریمینگ مانند نتفلیکس، آمازون پرایم ویدیو و دیزنی پلاس است. این پلتفرم‌ها به کاربران امکان می‌دهند محتوای مورد علاقه خود را در هر زمان و مکانی که می‌خواهند تماشا کنند.

علاوه بر این، تغییر در عادات تماشای تلویزیون نیز یکی از دلایل کاهش بینندگان مراسم اهدای جوایز امی است. امروزه مردم به جای تماشای تلویزیون به صورت زنده، ترجیح می‌دهند محتوای مورد علاقه خود را به صورت ضبط شده یا از طریق پلتفرم‌های استریمینگ تماشا کنند.

در نهایت، افزایش رقابت از سوی سایر رویدادهای تلویزیونی نیز می‌تواند بر تعداد بینندگان مراسم اهدای جوایز امی تأثیر بگذارد. برای مثال، مراسم اهدای جوایز اسکار در سال‌های اخیر با افزایش محبوبیت خود، توانسته است بخشی از بینندگان مراسم اهدای جوایز امی را جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید