اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی Galaxy AI در سری Galaxy S25 پیشرفته‌تر می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در حالی که رقبای بزرگ مانند شیائومی و اپل هنوز در مراحل اولیه بهره‌گیری از هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند خود به سر می‌برند، سامسونگ پیشگام این عرصه بوده و قصد دارد این برتری را با ارتقای قابلیت‌های هوش‌مصنوعی در سری آینده گلکسی اس 25 حفظ کند.

گزارش‌های تازه حاکی از آن است که سامسونگ و گوگل همکاری نزدیکی برای معرفی نسل جدید و ارتقا یافته‌ای از فناوری Gemini Nano در گلکسی اس 25 آغاز کرده‌اند. Gemini Nano کوچک‌ترین و سبک‌ترین نسخه از سیستم هوش مصنوعی مولد Gemini گوگل است که ویژه اجرا بر روی دستگاه‌های همراه مانند گوشی و تبلت طراحی شده است.

در سری گلکسی اس 24 فعلی، همکاری سامسونگ و گوگل با استفاده از Gemini Nano، باعث شد قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد تحت عنوان Galaxy AI در این گوشی‌ها ارائه شود. این امکان به کاربران اجازه می‌داد از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مانند پردازش زبان طبیعی، پاسخگویی به سوالات، تولید محتوا و بسیاری موارد دیگر بدون نیاز به اتصال اینترنت بهره ببرند.

قدرت پردازش هوش‌مصنوعی در گوشی‌های گلکسی اس 24 از ترکیب Gemini Nano گوگل و هوش مصنوعی تراشه‌های قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 نشات می‌گرفت.

بر اساس گزارش جدید، به نظر می‌رسد برای گلکسی اس 25، سامسونگ و گوگل بر روی توسعه نسخه ارتقا یافته و قدرتمندتری از Gemini Nano کار می‌کنند. این نسخه بعدی می‌تواند موجب بهبود چشمگیر عملکرد و توانایی های هوش مصنوعی در مدل آینده گوشی‌های پرچمدار سامسونگ شود.

با این حرکت، سامسونگ برای حفظ پیشتازی خود در زمینه ادغام هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند و فاصله گرفتن از رقبا تلاش می‌کند. تمرکز روی هوش مصنوعی می‌تواند یکی از مزیت‌های رقابتی مهم سری آینده گلکسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید