اخبار سینما

بهترین فیلم‌های انگیزشی برای درس خواندن و تحصیل

بهترین فیلم‌های انگیزشی برای درس خواندن و تحصیل
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

برخی فیلم‌ها در ناخوآگاه انسان تاثیر می‌گذارند و این تاثیر گذاری‌ها در جنبه‌های مثبت و منفی رفتاری بروز داده می‌شود. در این مطلب به آن دسته فیلم‌هایی که انگیزه‌ای برای درس خواندن هستند اشاره کرده‌ایم.

نظریه همه چیز/ The Theory of Everything

فیلم «نظریه همه چیز» داستان زندگی مشهورترین فیزیکدان معاصر، استیون هاوکینگ است. مردی که نظریات او همچنان در حال برسی و شگفتی آفرین است.

این فیلم در سال 2014 منتشر شد و «جیمز مارش» آن را کارگردانی کرده است. فیلم «نظریه همه چیز» بر اساس کتابی با اسم «بی‌نهایت: زندگی من با استیون» نوشته «جین وایلد هاوکینگ» ساخته شده است. البته لازم به ذکر است که تاکید فیلم «نظریه همه چیز» در کنار فضای علمی‌ای که استیون هاوکینگ به آن پرداخته، بر رابطه عاطفی او با همسرش جین وایلد نیز هست.

این فیلم که در جشنواره گلدن گلوب، در چهار زمینه نامزد شده، در نهایت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد. همچنین ان فیلم در مراسم اهدا جوایز اسکار نیز نامزد دریافت پنج جایزه شد.

«ادی ردمین» در نقش استیون هاوکینگ، «فلیسیتی جونز»، «چارلی کوکس»، «امیلی واتسون»، «سایمن مک‌برنی»، «کریستیان مک‌کی» و «دیوید تیولیس» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مردی که بی‌نهایت را می‌دانست/ The Man Who Knew Infinity

این فیلم نیز از دسته فیلم‌های بیوگرافی است. «مردی که بی‌نهایت را می‌دانست» داستان زندگی یک ریاضی‌دان هندی، «سرینیو رامانوجا» است. او که در فقر و تنگ دستی زندگی می‌کرد، موفق به قبول شدن در دانشگاه کمبریج شد و همین اتفاق باعث شد نظریات مهم در دنیای ریاضی به جهانیان ارائا دهد.

این فیلم بر اساس رمانی به همان نام اثر «رابرت کنیگل» ساخته شده و «متیو براون» آن را در سال 2015 کارگردانی کرده است.

از بازیگران «مردی که بی‌نهایت را می‌دانست»، می‌توان به «دو پتل» در نقش سرینیواسا رامانوجان و «جرمی آیرونز» در نقش گادفری هرلد هاردی اشاره کرد.

در جست جوی خوشبختی/ The Pursuit Of Happiness

«در جست جوی خوشبختی» فیلمی به کارگردانی «گابریل موچینو» و محصول سال 2006 است.

داستان این فیلم بر اساس زندگی فردی بی‌خانمان به نام «کریس گاردنر» است که از هیچ فرصتی برای مطالعه دست نکشید و در نهایت به یک میلیونر تبدیل شد.

این فیلم که «ویل اسمیت» نقش اصلی آن را بازی می‌کند، نامزدی‌های جوایز زیادی برای این بازیگر به همراه داشت از جمله، اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بفا بهترین بازیگر مرد.

در کنار «ویل اسمیت»، «جیدن اسمیت»، «تندی نیوتون»، «دن کستلانتا» و «میشل کروزیک» نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سینمایی بازی تقلید/ The Imitation Game

این فیلم که «مورتن تیلدام» آن را کارگردانی کرده است، داستان زندگی ریاضی‌دان مشهوری به نام آلن تورینگ است و فیلمنامه آن بر اساس کتابی به نام «آلن تورینگ: انیگما» اثر «اندرو هاجز» است.

آلن تورینگ، در زمان جنگ جهانی دوم پیام‌های اطلاعاتی آلمان را برای دولت بریتانیا رمزگشایی می‌کرد و این فیلم بر اساس همین داستان ساخته شده است.

«بندیکت کامبریج» نقش تحلیل‌گر رمز آلن تورینگ، «کیرا نایتلی»، «متیو گود»، «روری کینیار»، «چارلز دنس» و مارک استرانگ» از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای «گراهام مور» را به دست آورد.

استیو جابز/ Steve Jobs

فیلم «استیو جابز» همانطور که از نامش پیداست داستان زندگی استیو جابز، بنیان گذار اپل است. «دنی بویل» آن فیلم را کارگردانی کرده است و این فیلم محصول سال 2015 است.

«کیت وینسلت» برای بازی در این فیلم، جوایز گلدن گلوب و بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن را کسب کرد. «آرون سورکین» نیز جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم‌نامه را برنده شد. «مایکل فاسبندر» و «کیت وینسلت» هر دو به‌ترتیب نامزد دریافت جوایز اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شدند.

این فیلم بر اساس زندگی نامه نوشته شده از «والتر ایزاکسون» توسط «آرون سورکین» نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید