اخبار سینما

به بهانه درخشش در آکتور/ نگاهی به بهترین فیلم های نوید محمدزاده

به بهانه حضور در آکتور/ نگاهی به بهترین فیلم های نوید محمدزاده
نویسنده : سام بورنگ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

نوید محمدزاده در سال‌های اخیر به یکی از ستارگان سینمای ایران تبدیل شده و حضور و در هر نقشی می‌تواند جدا از بالا بردن کیفیت، تضمین فروش فیلم‌ها نیز شود.

این بازیگر این روزها با بازی در سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی بار دیگر هنر خود را ثابت کرده و به همین دلیل در این مطلب نگاهی به برخی از فیلم‌های او داشته‌ایم.

در ادامه بهترین فیلم های نوید محمدزاده را مرور می‌کنیم.

فیلم ‫عصبانی نیستم!

فیلم عصبانی نیستم که از بهترین فیلم های نوید محمدزاده است را رضا درمیشیان کارگردانی کرده است. این فیلم محصول سال 1392 است و درکنار نوید محمدزاده، باران کوثری و رضا بهبودی در آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان این فیلم درباره دانشجویی به نام نوید است که از دانشگاه اخراج شده است، او نامزدی به نام ستاره دارد که از طرف پدرش تحت فشار است و نوید تلاش می کند که بتواند مشکلاتش را حل کند…

فیلم لانتوری

یکی از فیلم‌ های نوید محمدزاده که باعث شهرت بیشتر وی شد، لانتوری است که این اثر را هم رضا درمیشیان کارگردانی کرده است.

فیلم سینمایی لانتوری در جشنواره فیلم فجر نامزد جوایز بهترین تدوین، بهترین صدا و بهترین چهره‌پردازی شد و در بخش بهترین صدا جایزه سیمرغ بلورین را برای خود کرد.

در فیلم لانتوری که یک روایت یک داستان اسیدپاشی است، نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، باران کوثری، مهدی کوشکی، بهرام افشاری، رضا بهبودی، بهناز جعفری، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی و سیاوش چراغی پور ایفای نقش می‌کنند.

فیلم ابد و یک روز

شاید اولین فیلمی که با شنیدن نام نوید محمدزاده به خاطر آورید، فیلم سینمایی ابد و یک روز به کارگردانی سعید روستایی است.

پیمان معادی، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی، ریما رامین‌فر، مهدی قربانی، معصومه رحمانی و شیرین یزدان‌بخش دیگر بازیگران نخستین سینمایی بلند سعید روستایی هستند که در زمان اکران با استقبال چشم‌گیر مخاطبان همراه شد.

فیلم سینمایی ابد و یک روز توانست 9 سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

فیلم سرخ پوست

سرخ پوست شاید یکی از متفاوت‌ترین فیلم های نوید محمدزاده باشد که نیما جاویدی کارگردان سریال آکتور آن را ساخته است.

روایت این اثر در یک زندان قدیمی اتفاق می‌افتد و نوید محمد زاده به همراه پری‌ناز ایزدیار بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم نیز ۸ رشته نامزدی در جشنواره فجر و برنده شدن سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران توانست توجه بسیاری را به سمت خود جلب کند.

فیلم متری شیش و نیم

متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی را باید یکی از نقش‌های ماندگار نوید محمدزاده دانست.

ژانر این فیلم پلیسی-اجتماعی است و درکنار محمدزاده، بازیگرانی همچون پیمان معادی، فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار در آن حضور داشته‌اند.

این فیلم که دز مان اکران خود رکورد بیشترین فروش یک فیلم غیر کمدی را برای خود کرد توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز شود.

بیوگرافی نوید محمدزاده

نوید محمدزاده متولد ۱۷ فروردین‌ ۱۳۶۵ در تهران است. او در ابتدا و در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ مجری قسمت‌هایی از برنامه دوستان شبکه جام جم بود.

این بازیگر در سال‌های 1394 و 1395 برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد. بهترین بازیگر مرد در هفتادو چهارمین جشنوارهٔ فیلم ونیز (بخشِ افق‌ها)، بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم براتیسلاوا برای فیلم ناهید، بهترین بازیگر مرد جشنواره شب‌های تالین، بهترین بازیگر مرد در یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیا پاسفیک و… از دیگر افتخارات نوید محمدزاده است.

دیدگاهتان را بنویسید