اخبار سینما

پر فروش ترین فیلم‌های سال 1401 کدام است؟

نویسنده : شبنم جعفرپیشه۱۶ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

سینمای ایران در سال 1401 روزهای ویژه‌ای را پشت سر گذاشت. از روزهایی که با رکود سینما همراه بود تا رکورد شکنی در فروش فیلم‌ها!

با نزدیک شدن به انتهای سال، مروری داریم به پرفروش‌ها سال جاری که به نظر مخاطبان به فیلم‌های کمدی نظر بهتری داشته‌اند.

طبق برسی‌های انجام شده پر فروش‌ترین فیلم‌های سینما ایران در سال 1401 به شرح زیر است:

فیلم نخست انفرادی، به کارگردانی «سید مسعود اطیابی» است که در سال 1398 ساخته شده است و مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، امید روحانی، مهدی فقیه، شکیب شجره و مهسا طهماسبی در آن ایفای نقش کرده‌اند. اکران فیلم انفرادی در روز 7 اردیبهشت 1401 آغاز شد و تا کنون اکران آن در 560 سالن کشور ادامه دارد. انفرادی که در ژانر کمدی و خانوادگی ساخته شده است، در مورد مردی مقروض است که برای پرداخت بدهی‌هایش با کمک دوستی قدیمی دست به دزدی می‌زند. لازم به ذکر است که فیلم سینمایی انفرادی تا کنون فروشی در حدود 775,864,500,000 ریال، داشته است.

رتبه‌ی دوم فیلم‌های پر فروش سال 1401 به فیلم سینمایی سگ بند به کارگردانی «مهران احمدی»، نویسندگی «حمید اکبری خامنه» و تهیه کنندگی «محمدحسین قاسمی»، می‌رسد که تا کنون در 510 سالن کشور از تاریخ 25 اسفند 1400 اکران شده است. سگ بند در ژانر کمدی اجتماعی، در مورد نقشه‌ای برای رسیدن به پولی هنگفت است و امیر جعفری، بهرام افشاری، مهران احمدی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، سیروس گرجستانی، سعید امیر سلیمانی، سیامک صفری، علی تقی پور، میر طاهر مظلومی، عزت الله مهرآوران، ناهید مسلمی، آیدین خطایی، مهدی صباغی و امیر دژاکام از بازیگران این فیلم هستند. فیلم سینمایی سگ بند تا کنون فروشی در حدود 421,478,270,940 ریال داشته است.

از دیگر فیلم‌های پر فروش سینما ایران در سال 1401 به ترتیب می‌توان به بخارست به کارگردانی سید مسعود اطیابی، پسر دلفینی به کارگردانی محمد خیر اندیش، علف زار به کارگردانی کاظم دانشی و تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید