اخبار تکنولوژی

بهترین ساعت هوشمند در 2024؛ از سنسور قند خون تا یادگیری از AI                

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۵ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

باید قبول کنیم که این روزها ساعت‌های هوشمند جایگاه ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم پیدا کرده‌اند و با وجود این‌که عده‌ای بر این باور هستند که اسمارت واچ‌ها نمی‌توانند جای ساعت‌های کلاسیک را بگیرند، اما تنوع ساعت‌های هوشمند در مدل‌ها و طرح‌های مختلف به قدری افزایش پیدا کرده است که شاید در آینده‌ نه چندان دور، شاهد همه‌گیر شدن گجتی به نام اسمارت واچ در میان اغلب مردم باشیم.

این روزها ساعت‌های هوشمند به قدری دست‌خوش پیشرفت شده‌اند که طبق پیش‌بینی کارشناس‌ها، ممکن است، قابلیت‌هایی مانند تشخیص فشار خون و قند خون نیز به آن‌ها اضافه شود. احتمال می‌رود غول‌های دنیای تکنولوژی به زودی ساعت‌های هوشمند خود را به انواع سنسورهای پایش سلامتی مجهز کنند و هم‌چنین ویژگی‌هایی چون یادگیری از هوش مصنوعی را به اسمارت واچ‌های خود بی‌افزایند.

در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم که کدام برندها در حال حاضر حرف اول را در دنیای ساعت‌های هوشمند می‌زنند و هر غول تکنولوژی، پرچم‌دار خود را با بالاترین امکانات ممکن روانه‌ی بازار کرده است. در این مطلب قصد داریم به بهترین ساعت‌های هوشمند سال 2024 بپردازیم. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند همه فن حریف را دارید، در ادامه همراه ما باشید.

بهترین ساعت هوشمند در 2024 کدام است؟

اپل و سامسونگ از فعالان سرشناس دنیای ساعت‌های هوشمند هستند و می‌توان گفت برند دیگری در بازار وجود ندارد که بتواند با این چهار غول دنیای تکنولوژی رقابت کند. هر چهار برند مذکور تلاش می‌کنند تا بتوانند در تمام کلاس‌های قیمتی حداقل یک نماینده معرفی کنند تا تمام اقشار جامعه توان خرید ساعت‌ هوشمند با برند دلخواه خود را داشته باشند.

بهترین ساعت هوشمند در 2024 (کلاس قیمت اقتصادی)      

ساعت هوشمند سامسونگ مدل galaxy watch 5 40mm         

سامسونگ Galaxy Watch 5 دارای طراحی اسپرت و جذابی است. بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده و وزن آن 28 گرم است. صفحه نمایش این ساعت از نوع سوپر AMOLED و وضوح آن 396*396 پیکسل است.

باتری سامسونگ Galaxy Watch 5 دارای ظرفیت 284 میلی‌آمپر ساعت است که می‌تواند تا 40 ساعت دوام داشته باشد. این ساعت هوشمند از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

Galaxy Watch 5 یک ساعت هوشمند با ارزش که دارای طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها است. این ساعت برای کاربرانی که به دنبال یک ساعت هوشمند با قابلیت‌های ردیابی سلامتی و ورزشی در کنار قیمت مناسب هستند، یک گزینه مناسب است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 40mm           

گلکسی واچ 6، جدیدترین اسمارت واچ سامسونگ است که در ماه آگوست 2023 معرفی شد و در همین مدت زمان کمی که پا به بازار گذاشته، مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

بدنه‌ی Galaxy Watch 6 از جنس آلومینیوم است و صفحه نمایش آن از نوع Super AMOLED  است. صفحه نمایش این ساعت 20 درصد نسبت به نسل قبل بزرگتر شده و حاشیه‌های آن نیز 30 درصد باریک‌تر شده‌اند. می‌توان گفت از نظر متریال، سامسونگ تلاش زیادی کرده تا بتواند در این کلاس قیمتی، یک ساعت ممتاز و خوش ساخت را روانه‌ی بازار کند.

گلکسی واچ 6 دارای یک باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند تا 3 روز در استفاده معمولی و روزمره شارژدهی داشته باشد.

بهترین ساعت هوشمند در 2024 (کلاس قیمت میان‌رده)      

اپل واچ سری 8 مدل 41 میلی متر با بدنه آلومینیوم         

مگر می‌شود صحبت از ساعت هوشمند باشد و پای غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی در میان نباشد. اپل واچ سری 8 یکی از موفق‌ترین و بهترین ساعت‌های هوشمند بازار است و توانست از نظر فروش به آن‌چه که اپل در ذهن داشت دست پیدا کند. اپل واچ سری 8 41 میلی‌متری دارای طراحی زیبا و خاص پسندی است. بدنه این ساعت از جنس آلومینیوم ساخته شده است و به این راحتی‌ها در برابر آب و ضربه آسیب نمی‌بیند. اپل واچ سری 8 41 میلی‌متری دارای صفحه نمایش Retina LTPO OLED است. این صفحه نمایش 1.69 اینچی دارای وضوح 430 * 352 پیکسل است و به لطف نرخ روشنایی تصویر 1000 نیتز، محتوای نمایش داده شده روی نمایشگر در زیر نور آفتاب نیز به خوبی قابل مشاهده است. Apple Watch سری 8 44mm دارای باتری 282 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند تا دو روز در استفاده معمولی و روزمره دوام داشته باشد.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 6 Classic 47mm        

در این بازه‌ی قیمتی، سامسونگ نیز یک نماینده شایسته دارد که با توجه به ظاهر و امکانات جذاب خود، از محبوبیت بالایی نزد کاربران برخوردار است. گلکسی واچ 6 کلاسیک 47 میلی‌متری با ظاهر جذاب و فیچرهای بی‌نظیری که برای پایش سلامتی دارد، در این بازه‌ی قیمتی از ارزش خرید بالایی برخوردار است. طراحی جذاب این ساعت با بهره‌گیری از قاب فولاد ضدزنگ و چرخان، در نگاه اول کاربر را جذب می‌کند.

این ساعت دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی برای ردیابی سلامت و حرکات ورزشی است. همچنین صفحه نمایش باکیفیت آن، تصاویری زنده و دقیق را به کاربر ارائه می‌دهد.

گلکسی واچ 6 کلاسیک یک صفحه نمایش 1.5 اینچی از نوع Super AMOLED دارد که در مورد کیفیت نمایشگر باید بگوییم سامسونگ مانند همیشه بی نظیر عمل کرده است.

تامین انرژی این ساعت برعهده باتری 425 میلی‌آمپر ساعتی است که در استفاده‌‌ روزمره می‌تواند 2 روز شارژدهی داشته باشد.

بهترین ساعت هوشمند در 2024 (کلاس قیمت بالارده)            

اپل واچ اولترا         

اپل با نسخه اولترای ساعت‌های هوشمند خود، ورود شما به دنیای اسمارت واچ‌های لوکس و ممتاز را خوش‌آمد می‌گوید.

اپل واچ اولترا با داشتن بزرگترین صفحه نمایش در میان ساعت‌های هوشمند اپل، دسترسی سریع به تنظیمات گوناگون را میسر می‌سازد و تجربه جدیدی از کار با ساعت‌های هوشمند را به شما هدیه می‌کند.

کیس مقاوم اپل واچ اولترا امکان استفاده از آن را در شرایط محیطی گوناگون فراهم کرده و با طراحی زیبا و رنگ‌بندی‌های متنوع، ظاهری جذاب دارد. همچنین استاندارد بالای ضدآب بودن این ساعت، امکان شنا کردن در عمق بالا را با آن را میسر می‌سازد.

اپل واچ اولترا از یک نمایشگر 1.92 اینچی Retina LTPO OLED با رزولوشن 410 در 502 پیکسل بهره می‌برد. به لطف نرخ روشنایی تصویر 2000 نیتز این ساعت هوشمند، محتوای روی نمایشگر را تحت هر شرایط نوری، به خوبی قابل مشاهده است.

اپل واچ اولترا از یک باتری لیتیوم-یونی 542 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که طبق ادعای اپل  این ساعت تا ۱۸ ساعت توان شارژدهی دارد.

جمع بندی

برای این که اسمارت واچ مدنظر خود را انتخاب کنید، ابتدا باید به برند گوشی خود نگاه کنید و سپس برای انتخاب و خرید ساعت اقدام کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین ساعت‌های هوشمند را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید