اخبار تکنولوژی

ماژول جدید دوربین‌های گوشی‌های اکسپریا را ببینید

دوربین‌های گوشی‌های اکسپریا
نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

محافظ‌های لنز از جنس شیشه تقویتی برای گوشی‌های هوشمند آینده‌ی اکسپریا ۱ VI و ۱۰ VI، پیش از مراسم رونمایی اکسپریا که برای ۱۷ اردیبهشت برنامه‌ریزی شده، در بازار راکوتن ژاپن دیده شد.

نکته‌ی قابل توجه این است که هر دوی این محافظ‌ها از نظر فیزیکی بزرگ‌تر از نسل‌های قبلی خود هستند و دیافراگم‌های (گشودگی لنز) بازتری دارند که می‌تواند به معنای سنسورهای دوربین بزرگ‌تر باشد.

محافظ لنز اکسپریا ۱ VI به اندازه‌ی ۱.۵ در ۵.۲ سانتی‌متر است، در حالی که اندازه‌ی این قطعه در اکسپریا ۵، ۱.۳ در ۴.۹ سانتی‌متر بود. محافظ لنز اکسپریا ۱۰ VI نیز از برآمدگی دوربین نسل قبلی خود بزرگ‌تر است و اندازه‌ای برابر با ۱.۶ در ۳.۳ سانتی‌متر دارد. البته این احتمال وجود دارد که این برآمدگی‌های بزرگ‌تر صرفا جنبه‌ی زیبایی داشته باشند و سنسورهای درون آن‌ها تغییری نکرده باشند.

شایعه‌ای که اوایل این ماه مطرح شد، ادعا می‌کرد که اکسپریا ۱ VI از همان سنسورهای دوربین نسل قبلی خود استفاده خواهد کرد. یک حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی ۲۴ میلی‌متری (با دیافراگم f/1.9 و اندازه‌ی ۱/۱.۳۵ اینچ)، یک حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی ۱۶ میلی‌متری (با دیافراگم f/2.2 و اندازه‌ی ۱/۲.۵ اینچ)، و یک حسگر تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی ۸۵-۱۲۵ میلی‌متری (با اندازه‌ی ۱/۳.۵ اینچ و زوم پیوسته). انتظار می‌رود سونی در بخش نرم‌افزار دوربین، بهبود‌هایی را ارائه دهد.

رندرهای اخیرا فاش‌شده‌ی اکسپریا ۱ VI، طراحی مشابهی با اکسپریا ۱ V را نشان می‌دهند، با یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی کشیده و نسبت تصویر جدید که نرخ ۲۱:۹ مدل‌های قبلی را کنار گذاشته است. همچنین، شایعاتی مبنی بر حذف رزولوشن ۴K از پرچم‌دار جدید سونی به گوش می‌رسد. انتظار می‌رود این گوشی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و تا ۱۶ گیگابایت رم عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید