اخبار سینما

شخصیت فیلم «Beau Is Afraid»، واقعی یا ساخته هوش مصنوعی؟

شخصیت فیلم «Beau Is Afraid»، واقعی یا ساخته هوش مصنوعی؟
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

«آرمن ناهاپتیان» بازیگر 16 ساله‌ای که نقش جوانی «خواکین فینیکس» را در فیلم «Beau Is Afraid» ایفا کرده است، در پیامی به مردم جهان متذکر شد که او هوش مصنوعی نیست.

با توجه به پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی در جنبه‌های مختلف علمی، هنری و… این ابهام برای بینندگان فیلم‌های ساخته شده این روزها پیش می‌آید که آیا تمام بازیگران واقعی هستند یا ساخته هوش مصنوعی؟

این ابهام برای بینندگان فیلم «Beau Is Afraid» نیز پیش آمده است. با توجه به شباهت بسیار زیادی که بازیگر نقش جوانی «فینیکس» در این فیلم به او دارد، سوال‌هایی مبنی بر اینکه او بازیگری ساخته شده توسط هوش مصنوعی است وجود داشت که با اطلاع رسانی‌هایی مبنی بر واقعی بودن این بازیگر رفع شد.

«آرمن ناهاپتیان» در این باره چنین گفته است:

چند هفته پیش به سینما رفتم و یکی از کارمندان به پوستر اشاره می‌کرد و می‌گفت: «اوه، خدای من، تو واقعی هستی!»

این سردرگمی را می‌توان به‌عنوان نشانه‌ای دانست که اکنون مخاطبان انتظار دارند بازیگران در فیلم‌هایی که می‌بینند به صورت دیجیتالی تغییر شکل دهند. با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی فراگیری این اتفاقات در صنعت سینمایی که یکی از تریبون‌های نمایش آن است دور از انتظار نیست و قطعا در آینده‌ای نه چندان دور این اتفاق در تمامی آثار سینمایی بدون توجه به بودجه ساخت آن‌ها حضور پیدا می‌کند.

هر چقدر اتفاقی که برای «ناهاپتیان» افتاد، عجیب به نظر برسد، مطمئنا ممکن است دوباره پیش بیاید. در واقع، قبلا هم اتفاق افتاده است؛ در طول فصل دوم «Ted Lasso»، نظریه‌ای از طرفداران وجود داشت که «برت گلدشتاین» که از شخصیت «روی کنت» الهام گرفته شده، توسط CGI ساخته شده است. ممکن است علت این ابهام نورپردازی ملایم یا موهای متقارن گلدشتاین در تصویربرداری این سریال باشد.

«آری استر» کارگردان فیلم «Beau Is Afraid» است و «خواکین فینیکس» بازیگر نقش اصلی آن است. این فیلم در 14 آوریل 2023 اکران شد.

دیدگاهتان را بنویسید