اخبار سینما

انتخاب «هیو گرانت» در فیلم «وونکا» خبرساز شد

انتخاب «هیو گرانت» در فیلم «وونکا» خبرساز شد
نویسنده : تحریریه۰۴ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم «وونکا» اقتباسی از رمانی نوشته «رولد دال» نویسنده بریتانیایی است که پیش از این نیز فیلم «چارلی و کارخانه شکلات سازی» براساس آن ساخته شد.

این فیلم توسط «پل کینگ» ساخته شده است و دو کمپانی «Village Roadshow Pictures» و «Warner Bros» مسئولیت ساخت آن‌را داشتند.

ساخت این فیلم بعد از بازی «هیو گرانت» در نقش اومپا لومپا، افاد کوتاه قد مشهور رمان رولد دال، موجب اعتراض برخی از جمله «جرج کوپن»، بازیگر انگلیسی کوتاه قد، که به خاطر بازی در نقش سوییت کوپید در فیلم «مدرسه برای خوب و بد»، شد.

«جرج کوپن» در اعتراض خود چنین گفت:

بسیاری از بازیگران [کوتاه‌قد] احساس می‌کنند که دارند از صنعتی که دوستش دارند، به بیرون رانده می‌شوند. بسیاری از مردم، استدلال می‌کنند که باید به کوتاه قدها نقش‌های همه روزه در درام و سریال پیشنهاد بشه، اما این اتفاق نمی‌افتد؛ یک در بسته شده، اما فراموش کردن در بعدی رو باز کنند.

در فیلم «وونکا» ما شاهد دوران کودکی ویلی وونکا و نحوه آشنایی او با اومپالومپا هستیم. همچنین در تریلر این فیلم شاهد «هیو گرانت» به عنوان اومپا لومپا هستیم که نه تنها قد او کوتاه شده است، بلکه سر او نیز بزرگتر به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است که علت دیگر اعتراض «جرج کوپن» این است که در اقتباس‌های پیشین از رمان «چارلی و کارخانه شکلات سازی» از بازیگران کوتاه قد برای نقش اومپالومپا استفاده شده بود.

فیلم «وونکا» قرار است از تاریخ 15 دسامبر اکران شود.

دیدگاهتان را بنویسید