اخبار بازی

نسخه‌های جدید Final Fantasy برای تمامی کنسول‌ها منتشر می‌شود

نویسنده : دانیال نوروزی۲۰ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در میان نمایش‌های جذاب The Game Awards 2023، استودیو Square Enix دوباره تایید کرد که دوره‌های انحصاری بازی‌های Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Rebirth برای پلی‌استیشن 5 در آینده‌ای نه چندان دور به پایان می‌رسد. همانطور که @IdleSloth84_ گزارش داد، تریلر DLCهای بازی Final Fantasy 16، Echoes of the Fallen و The Rising Tide، به این موضوع اشاره کردند که بازی اصلی تا 31 دسامبر 2023 در پلتفرم‌های دیگر در دسترس نیست و پس از این تاریخ برای تمامی کنسول‌های بازی عرضه خواهد شد.

انحصار زمانی Final Fantasy 16 در تاریخ 10 دی (31 دسامبر) تمام می‌شود و قسمت بعد سه‌گانه Final Fantasy 7 ریمیک تا ۹ خرداد سال آینده در انحصار PS5 باقی خواهد ماند.

این DLCها همچنان از انحصار شش ماهه‌ای که پیش از انتشار تبلیغ شده بود، پیروی می‌کنند. در همین حال، تریلر تم آهنگ Final Fantasy 7 Rebirth نشان می‌دهد که بازی مذکور تا 29 می 2024 برای پلتفرم‌های دیگر منتشر نمی‌شود. از آنجایی که بازی در 10 اسفند 1402 (29 فوریه 2024) منتشر می‌شود، دوره انحصاری سه ماهه پلی استیشن اعلام ‌شده در ماه سپتامبر همچنان معتبر است.

توجه داشته باشید که این لزوما به این معنی نیست که هر دو عنوان برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس عرضه می‌شوند، اما می‌تواند نشان‌دهنده زمان عرضه این بازی‌ها برای PC باشد. نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده Final Fantasy 16، قبلا تایید کرده بود که نسخه کامپیوتر در دست ساخت است، اگرچه هیچ تاریخ مشخصی برای انتشار آن ارائه نکرده بود.

square enix پورت رایانه‌های شخصی بازی Final Fantasy 7 Rebirth را تایید نکرده است، اما با نگاهی به سیستم عرضه Final Fantasy 7 Remake و Intergrade، می‌توان متوجه شد که این اتفاق اجتناب‌ناپذیر است. مثل همیشه، منتظر جزئیات بیشتر در سال آینده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید