اخبار سینما

درگذشت اسطوره دیزنی و خالق دیزنی لند

درگذشت اسطوره دیزنی و خالق دیزنی لند
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۳ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

رولی کرامپ انیماتور و اسطوره دیزنی که در طراحی اولیه دیزنی لند نیز نقش داشت، در سن 93 سالگی درگذشت.

کرامپ که یکی از با سابقه‌ترین طراحان دیزنی بود، آثار کلاسیک محبوبی مانند عمارت خالی از سکنه و اتاق تیکی طلسم شده را طراحی کرده بود.

او که برای رسیدن به دنیای دیزنی سختی‌های زیادی را تحمل کرد، کار خود را به عنوان دستیار انیماتور در انیمیشن‌هایی چون لیدی و ولگرد، پیتر پن و زیبای خفته آغاز کرد.

از دیگر طراحی‌های کرامپ می‌توان به ساعت متحرک معروف دیزنی که به هر ربع ساعت آن عروسک‌ها به رژه می‌رود اشاره کرد.

با گسترش دنیای پارک‌های دیزنی، خلاقیت های کرامپ نیز گسترش یافت. او علاوه بر کار بر روی طرح‌های اولیه پادشاهی جادویی در تفریحگاه جهانی والت دیزنی، پس از مدت کوتاهی دوری از شرکت، در مرکز EPCOT همکاری کرد. کرامپ به عنوان طراح پروژه برای غرفه «The Land» خدمت کرد و مفاهیمی را برای غرفه «Wonders of Life» توسعه داد و بعداً «The Land» و «Innovations» را دوباره طراحی و بازسازی کرد. او همچنین تا سال 1981 در برنامه‌ریزی اصلی برای توسعه دیزنی لند شرکت کرد، زمانی که دوباره دیزنی را ترک کرد تا برای شرکت‌های دیگر طراحی کند، شرکت خود، گروه طراحی «Mariposa» را راه‌اندازی کرد.

کرامپ در سال 1996 از شرکت والت دیزنی بازنشسته شد، اما به کار بر روی تعدادی از پروژه‌های خلاقانه ادامه داد. او در سال 2012 زندگی‌نامه‌ای به نام «It’s Kind of a Cute Story» منتشر کرد. وی همچنین در سال 2004 به عنوان افسانه دیزنی معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید