اخبار تکنولوژی

طراحی Pixel 8a توسط گوگل افشا شد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۹ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

گوگل به طور ناخواسته طراحی گوشی میان‌رده جدید خود یعنی پیکسل 8a را در یکی از تبلیغات سرویس Fi Wireless خود آشکار کرده است.

در تصاویر این تبلیغ، یک گوشی هوشمند در دو رنگ آبی و سفید یا کرم‌رنگ با دوربین دوگانه دیده می‌شود که مشخصات آن با شایعات پیرامون پیکسل 8a مطابقت دارد. نکات اصلی که این گوشی را از پیکسل 8 استاندارد متمایز می‌کند عبارتند از:

پیکسل 8 قرار نیست در رنگ‌های آبی و سفید یا کرم روانه بازار شود.

در تصویر تبلیغاتی، هیچ میکروفون دوربینی بر روی گوشی دیده نمی‌شود درحالی که پیکسل 8 باید دارای چنین میکروفونی باشد.

بنابراین، با در نظر گرفتن این شواهد، این گوشی هوشمند به نمایش درآمده در تبلیغات، پیکسل 8a خواهد بود. اما هنوز مشخص نیست که گوگل عامدانه این گوشی را در تبلیغات خود آورده یا این امر ناخواسته رخ داده است. با این وجود، این اتفاق موجب شده تا بار دیگر حضور پیکسل 8a در راه و طراحی آن با دوربین دوگانه مورد تایید قرار گیرد. گوگل احتمالا به‌زودی اطلاعات بیشتری در خصوص این گوشی میان‌رده جدید خود منتشر خواهد کرد.

اگرچه در پوستر تبلیغاتی گوگل فای که طراحی احتمالی این گوشی را نشان می‌داد، هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات آن ارائه نشده بود، اما بر اساس آخرین شنیده‌ها، پیکسل 8a احتمالا دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز خواهد بود. انتظار می‌رود تراشه قدرتمند Tensor G3 که در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو نیز به کار گرفته شده، وظیفه تأمین پردازش این دستگاه را برعهده داشته باشد. پیکسل 8a گوگل در دو نسخه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

در زمینه دوربین، گفته می‌شود این گوشی به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

یکی دیگر از بهبودهای شایع شده، پشتیبانی پیکسل 8a از شارژ سریع با توان 27 وات است که نسبت به نسل قبلی آن (18 وات) پیشرفت قابل توجهی را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید