اخبار تکنولوژی

طراحی پیکسل 8a بار دیگر فاش شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

افشاگر نامدار Evan Blass، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، رندرهای تبلیغاتی از گوشی مقرون به صرفه آینده گوگل یعنی پیکسل ۸a را به اشتراک گذاشته است. بر اساس این رندرها، انتظار می‌رود گوگل در رویداد Google I/O که برای ماه می ۲۰۲۴ (اواسط اردیبهشت تا اواسط خردادماه) برنامه‌ریزی شده است، از این گوشی هوشمند رونمایی کند.

رندرهای تبلیغاتی منتشر شده، جزئیات طراحی پیکسل ۸a را به نمایش می‌گذارند. بر این اساس، این گوشی هوشمند در چهار رنگ آبی، سبز، مشکی و بژ روشن عرضه خواهد شد. قاب پشتی آن از جنس پلاستیک مات بوده و ماژول دوربین در قسمت فوقانی قرار گرفته است. این ماژول دوربین مشابه طراحی دیگر گوشی‌های پیکسل در چند سال اخیر بوده و می‌توان آن را به نوعی امضای گوگل در نظر گرفت.

در این ماژول دوربین، دو لنز و یک فلاش LED تعبیه شده است. علاوه بر این، خطوط آنتن روی فریم دستگاه قابل مشاهده است که نشان می‌دهد گوگل برای ساخت بدنه پیکسل ۸a از فلز استفاده کرده است.

از نظر طراحی، در لبه چپ پیکسل 8a، اسلات سیم کارت قرار گرفته و در لبه سمت راست، دکمه‌های پاور و تنظیم صدا تعبیه شده‌اند. دوربین سلفی نیز درون یک حفره نمایشگر (پانچ هول) و در مرکز بالای صفحه نمایش جای گرفته است.

در رابطه با مشخصات فنی، گزارش‌ها حاکی از آن است که پیکسل 8a دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی OLED با نرخ رفرش 120 هرتز خواهد بود. این اولین گوشی از سری a پیکسل است که از نمایشگر 120 هرتزی برخوردار می‌شود. پردازنده تراشه Tensor G3 گوگل نیز قدرت پردازشی این گوشی را تامین خواهد کرد.

انتظار می‌رود پیکسل 8a در دو نسخه با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت عرضه شود. در بخش دوربین، به احتمال زیاد شاهد یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی خواهیم بود. این گوشی از یک باتری 4،500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با آداپتور 22.5 واتی شارژ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید