اخبار تکنولوژی

طراحی واتس‌اپ برای تمامی کاربران اندرویدی تغییر کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۴ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

پیام‌رسان واتس‌اپ، به‌روزرسانی جدیدی را برای کاربران اندرویدی خود منتشر کرده که در آن طراحی کاربری نرم‌افزار به صورت گسترده‌ای تغییر کرده است. هدف از این تغییرات، نزدیک‌تر شدن تجربه کاربری واتس‌اپ اندروید به نسخه iOS آن است.

در این آپدیت، تب‌های «تماس‌ها»، «وضعیت» و «گفتگوها» که قبلا در بالای صفحه اصلی نرم‌افزار قرار داشتند، جایگاه خود را از لبه بالا به لبه پایین صفحه تغییر داده‌اند. این تب‌ها اکنون در قالب یک نوار میانبر در پایین واتس‌اپ اندروید جای گرفته‌اند.

با این تغییر در طراحی، واتس‌اپ تلاش کرده تا تجربه یکپارچه‌ و مشابه‌تری را میان نسخه‌های اندروید و iOS پیام‌رسان خود ایجاد کند. چینش جدید و سازماندهی تب‌های اصلی در پایین صفحه، شبیه رویکرد پیاده‌سازی شده در واتس‌اپ iOS است. اگرچه واتس‌اپ برای بسیاری از کاربران ایرانی گزینه نخست محسوب نمی‌شود، اما همچنان کاربران زیادی در ایران از این پیام‌رسان پرطرفدار استفاده می‌کنند. پس این تغییرات در طراحی، تجربه کاربری تازه‌ای را برایشان رقم خواهد زد.

در یک پست منتشرشده در X، واتس‌اپ اعلام کرد که آنها «برخی گزینه‌ها را جابجا کرده‌اند تا دسترسی به آنچه کاربران نیاز دارند، آسان‌تر شود.» در طراحی جدید، تب‌های اصلی نرم‌افزار شامل انجمن، چت، به‌روزرسانی (پیشتر وضعیت یا Status) و تماس‌ها، ترتیب متفاوتی پیدا کرده‌اند.

مهم‌ترین تغییر این است که این تب‌ها دیگر در بالای صفحه قرار ندارند، بلکه به صورت یک نوار میانبر در پایین واتس‌اپ آمده‌اند. علاوه بر تغییر مکان، طراحی و رنگ‌بندی این تب‌ها نیز بازنگری شده تا از نظر بصری جذاب‌تر به نظر برسند. واتس‌اپ می‌گوید این تغییرات چشم‌نوازتر هستند و به دست کاربران نزدیک‌تر هستند. جابجایی به پایین صفحه نیز برای استفاده با یک دست مناسب‌تر است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این آپدیت اولین بار در هند عرضه شده اما اکنون در حال گسترش جهانی است. کاربران اندروید برای دریافت طراحی جدید باید نرم‌افزار خود را از گوگل پلی بروزرسانی کنند.

در خبر مرتبط دیگری، شنیده شده که واتس‌اپ به دلیل فشارهای اتحادیه اروپا، در حال توسعه قابلیتی است که به کاربرانش اجازه می‌دهد با افراد در پلتفرم‌های پیام‌رسان دیگری مانند تلگرام و سیگنال نیز ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید