اخبار سینما

مستند «در جستجوی فریده» در شبکه نمایش خانگی

مستند «در جستجوی فریده» با استقبال مخاطبان در شبکه نمایش خانگی
نویسنده : تحریریه۰۲ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی مشترک آزاده موسوی و کوروش عطایی، نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰، از روز ۱ بهمن ماه در شبکه نمایش خانگی اکران شد. این مستند در پلتفرم «فیلمنت» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«در جستجوی فریده» داستان دختری به نام فریده است که چهل سال پیش در حرم امام رضا (ع) در مشهد رها می‌شود. او بعد از انتقال به شیرخوارگاه، توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته می‌شود و به کشور هلند می‌رود. فریده که در طول این سال‌ها به‌خاطر ترس از سفر به ایران و تمایل نداشتن خانواده‌اش، به وطن بازنگشته است، چند سال است از راه دور جستجویی را برای پیدا کردن خانواده واقعی‌اش آغاز کرده است.

این مستند با بهره‌گیری از تصاویر مستندی و مصاحبه با فریده و خانواده‌های احتمالی او، به جستجوی حقیقتی می‌پردازد که برای فریده بسیار مهم است.

«در جستجوی فریده» از همان روزهای اکران در سینماهای ایران با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کند. این مستند همچنین نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ بود.

با اکران آنلاین این مستند در شبکه نمایش خانگی، انتظار می‌رود که «در جستجوی فریده» با مخاطبان بیشتری آشنا شود و بار دیگر مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید