اخبار سینما

پایان اعتصاب نویسندگان هالیوود باز هم به تعویق افتاد!

پایان اعتصاب نویسندگان هالیوود باز هم به تعویق افتاد!
نویسنده : تحریریه۰۴ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

نویسندگان هالیوود با گذشت چندین ماه، همچنان در اعتصاب به سر می‌برند.

پایان اعتصاب اتحادیه‌های کارگری در هالیوود که قرار بود سه‌شنبه هفته جاری باشد، با انتشار بیانیه‌های تند از سوی دو طرف مذاکره به تعویق افتاد. اتحادیه نویسندگان آمریکا استودیوها و تهیه‌کنندگان هالیوود را متهم کرد که به طور پنهانی قصدشان «عدم رسیدن به توافق و بلکه تحت فشار قرار دادن نویسندگان» است.

این بیانیه تند در حالی منتشر شد که استودیوهای هالیوود آخرین پیشنهاد خود برای رسیدن به توافق را از طریق رسانه‌ها اعلام کرده بودند. انجمن تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون آمریکا در اقدامی نادر، جزئیات این پیشنهاد را تشریح کرده و ادعا کرده بود که باعث افزایش درآمد نویسندگان شده و نگرانی‌ها درباره هوش مصنوعی را رفع کرده است.

رهبری اتحادیه نویسندگان این اقدام را خنجر از پشت دانسته و به اعضای خود گفته است: «هدف کمپانی‌ها از ابتدا همین بوده – نه برای رسیدن به توافق بلکه برای تحت فشار قرار دادن ما. تنها استراتژی آنها ایجاد تفرقه میان ماست. این جلسه برای رسیدن به توافق نبود بلکه برای تسلیم‌شدن ما بود.»

این شکست مذاکرات در حالی رخ داده که اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا وارد پنجمین ماه خود شده است. این اتحادیه می‌گوید هدف استودیوها این است که با طولانی کردن مذاکرات، اعضا را دچار تنگدستی کرده و شرایط خود را تحمیل کنند. از سوی دیگر اعتصاب اتحادیه بازیگران سینمای آمریکا نیز وارد دومین ماه خود شده و باعث تاخیر در فیلمبرداری و اکران بسیاری از پروژه‌ها از جمله دنباله فیلم دون و ددپول ۳ شده است.

در این میان، ددلاین این هفته جزئیاتی از تاثیر پذیرش خواسته‌های اتحادیه نویسندگان بر استودیوهای هالیوود منتشر کرده که نشان می‌دهد به طور میانگین هر استودیو تنها باید سالانه ۰.۱۸ درصد از درآمدش را به نویسندگان بپردازد تا اعتصاب پایان یابد.

دیدگاهتان را بنویسید