اخبار سینما

اخراج کارگردان فرانسوی از جشنواره کن

اخراج کارگردان فرانسوی از جشنواره کن
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۳۰ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم «بازگشت» به کارگردانی «کاترین کورسینی»، به علت شکایت صورت گرفته از وی، از رقابت در جشنواره کن حذف شد.

این اتفاق در حالی بود که «تیری فریمو»، رئیس جشنواره کن به «کاترین کورسینی» فرصت حضور در رقابت‌ها را داده بود، اما فردای آن روز از این تصمیم امتناع کرد و فیلم وی را از جشنواره خارج کرد.

«کاترین کورسینی» که یکی از هفت زن کارگردان حاضر در رقابت‌های این جشنواره بود، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی است. او تاکنون فیلمی در جشنواره کن 2001 داشته و در سال 2016 رئیس هیئت داوران این جشنواره بوده است.

گفته شده علت این شکایت اتفاقات نامناسبی است که در حین فیلمبرداری اثر این کارگردان فرانسوی رخ داده است. این گفته ها به این صورت است که چند تن از اعضا ی گروه ساخت فیلم، «کاترین کورسینی» را به رفتار نا مناسب متهم کرده‌اند. البته گزارش‌های فرانسوی، سایر اعضای خدمه را به آزار و اذیت دو بازیگر زن متهم کرده‌اند.

«الیزابت پرز» تهیه کننده این فیلم، علاوه بر شایعه خواندن این اتهامات به این نکته اشاره کرد که این صحبت‌ها نباید موجب مرگ یا زندگی یک فیلم شود.

به گفته مرکز ملی فیلم یک مورد دیگر درباره تولید این فیلم، صحنه‌ای با ماهیت جنسی است که بازیگر ۱۵ ساله در آن نقش‌آفرینی کرده بود. این صحنه بدون اطلاع به کمیسیون کودکان فیلمبرداری شده است. این موارد موحب شد مرکز ملی فیلم به دلیل رعایت نکردن تعهدات اجتماعی تولید، بخشی از یارانه خود به این فیلم را پس بگیرید.

داستان فیلم «بازگشت» درباره زنی به نام خدیجه است که یک تابستان از فرزندان خانواده‌ای ثروتمند در ییلاق مراقبت می‌کند و این شغل به او اجازه می‌دهد تا پس از ۱۵ سال بتواند دخترانش را همراهش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید