اخبار تکنولوژی

ویژگی حذف لباس از سوژه توسط هوش مصنوعی در گوشی جدید هوآوی، سر و صدا به پا کرد!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

با پیشرفت قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند، جدیدا نگرانی‌های متعددی از سو استفاده، به خصوص در ویرایش تصاویر و حذف لباس از سوژه، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI) در حال تبدیل شدن به بخش جدایی‌ناپذیر گوشی‌های هوشمند هستند. چند سال پیش، الگوریتم‌های هوش مصنوعی با توجه به صحنه‌ای که عکس‌برداری می‌شد، تنها به تنظیم خودکار تنظیمات دوربین گوشی محدود می‌شدند. اما حالا از هوش مصنوعی برای ویرایش عکس و ویدیو، پاسخ به سؤالات، امکان برقراری مکالمه تلفنی هم‌زمان بین افراد با زبان‌های مختلف و موارد دیگر استفاده می‌شود.

سامسونگ امسال Galaxy AI را معرفی کرد و در تاریخ ۱۴ اردیبهشت، طی رویداد Google I/O، باید اطلاعات بیشتری درباره‌ی ابتکار هوش مصنوعی گوگل و نحوه‌ی به‌کارگیری آن در اندروید به دست آوریم. همچنین انتظار می‌رود اپل در تاریخ ۱۰ خرداد، در سخنرانی اصلی WWDC 2024، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تاریخ iOS را رونمایی کند و به نظر می‌رسد iOS 18 شامل قابلیت‌های هوش مصنوعی برای انجام آسان‌تر و سریع‌تر کارهای خاص خواهد بود. در عین حال، دستیار صوتی سیری نیز احتمالا از یک بازنگری مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند شود.

با این حال، همه‌ی ویژگی‌های هوش مصنوعی مورد استقبال کاربران گوشی‌های هوشمند قرار نمی‌گیرند. بر اساس گزارش روزنامه‌ی گوانگ مینگ دیلی (از طریق گیزموچاینا)، پرچم‌دار جدید هوآوی، گوشی Purra 70 Ultra، که به تازگی معرفی شده، دارای قابلیت حذف اشیاء مبتنی بر هوش مصنوعی روی عکس‌ها است. چندین پست در پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی ویبو نمونه‌هایی را نشان می‌دهند که چطور قابلیت حذف اشیاء در Purra 70 Ultra به طور اتفاقی بخش‌هایی از لباس افراد حاضر در عکس را حذف می‌کند و بخش‌هایی از بدن که با لباس پوشیده شده است را نمایان می‌کند.

هوآوی اعتراف می‌کند که مشکلی در اینجا وجود دارد و مشکلات مربوط به الگوریتم هوش مصنوعی ویژگی «روتوش هوشمند هوش مصنوعی» را مقصر آن می‌داند. این شرکت می‌گوید که تغییرات مناسب را در به روز‌رسانی های آینده سیستم ایجاد خواهد کرد. اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد، این ویژگی می‌تواند به ایجاد تصاویر مستهجن کمک کند. به خاطر داشته باشید که آنچه هنگام حذف لباس می‌بینید، بدن واقعی سوژه نیست. هوش مصنوعی از رنگ پوست فردی که از او عکس گرفته می شود استفاده می‌کند تا قسمت‌هایی را که در هنگام پاک شدن لباس‌ها توسط هوش مصنوعی بازسازی می‌شود، واقعی‌تر بازسازی کند.

بسیاری از افراد در مورد جنبه‌های تاریک هوش مصنوعی صحبت می‌کنند و به نظر می‌رسد این مورد یکی از آن نمونه‌ها باشد. امیدواریم هوآوی این نقص را به سرعت کافی برطرف کند تا مانع از سوء استفاده افراد سودجو از این عکس‌های هوش مصنوعی برای تحقیر یا اخاذی از سوژه‌های این عکس‌ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید