اخبار تکنولوژی

اولین تصاویر رسمی از خودرو شیائومی منتشر شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در حال حاضر شاهد ادغام و درهم‌آمیختگی بازار موبایل‌ها و خودروهای برقی هستیم. تعدادی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی وارد بازار موبایل شده‌اند. اکنون نوبت شرکت‌های موبایل است که وارد بازار خودروهای برقی شوند.

شیائومی، بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل در جهان، قصد دارد از سری خودروهای الکتریکی با نام Xiaomi SU7 رونمایی کند که اولین مدل خودروی شیائومی خواهند بود. طبق گزارش‌ها، ممکن است این خودروها از سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی یعنی HyperOS استفاده کنند که حدود یک ماه قبل معرفی شد. به نظر می‌رسد شاهد ورود رسمی شیائومی به عرصه خودروسازی هستیم.

شیائومی با ثبت درخواستی در وزارت صنعت و اطلاعات چین، رسما کار بر روی سه مدل اولین خودروهای برقی خود با نام سری شیائومی SU7 را آغاز کرده است.

این سری شامل سه مدل شیائومی SU7، شیائومی SU7 پرو و شیائومی SU7 مکس می‌شود که توسط گروه خودروسازی BAIC تولید خواهند شد.

اگر چه ظاهر این سه مدل مشابه است اما تفاوت‌های مهمی مانند فناوری باتری، وزن و حداکثر سرعت دارند. شیائومی SU7 می‌تواند تا 210 کیلومتر بر ساعت و شیائومی SU7 مکس تا 265 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. همچنین گزینه‌های پیشرانه RWD و AWD معرفی شده است. اگرچه HyperOS که شیائومی برای محصولاتش توسعه می‌دهد، احتمالا بر روی این خودروها نصب خواهد شد ولی نوع دقیق سیستم‌عامل آنها هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید