اخبار تکنولوژی

نخستین اطلاعات رسمی از سری گلکسی S25: هوش مصنوعی Gemini Nano 2 با همکاری گوگل!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

سامسونگ ظاهرا به همکاری‌های بیشتر با گوگل ادامه می‌دهد و در اولین اطلاعات رسمی سری گلکسی S25، مدل هوش مصنوعی Gemini Nano 2 رونمایی خواهد شد.

در حال حاضر، سری گلکسی S24 از نسل اول Gemini Nano برای قابلیت‌های روی دستگاه استفاده می‌کند. با این حال، شایعه جدیدی نشان می‌دهد که گلکسی S25 که ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه شود، اولین گوشی هوشمندی باشد که از Gemini Nano 2 که هنوز رسما معرفی نشده، بهره می‌برد.

این خبر از گزارشی از وبسایت کره جنوبی Daum Herald Economy و نقل قول‌هایی از مدیر اجرایی Cho Cheol-min بخش System LSI سامسونگ الکترونیک سرچشمه می‌گیرد.

طبق گزارش، Cho Cheol-min اخیرا در یک جلسه، در مورد برنامه‌های مربوط به نسل گلکسی S25 صحبت کرده است.

نکته قابل توجه این است که این صحبت‌ها شامل جزئیاتی درباره Gemini Nano 2 گوگل نیز می‌شود، مدلی که خود گوگل هنوز به طور رسمی آن را رونمایی نکرده است.

این گزارش تلویحا می‌گوید که سامسونگ قصد دارد برای پرچمداران سری گلکسی S25 در سال ۲۰۲۵ بار دیگر با گوگل همکاری کند.

این همکاری احتمالا شامل استفاده از نسل بعدی مدل زبان بزرگ گوگل، Gemini Nano 2، برای تامین نیروی قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه در گوشی‌های S25 خواهد بود.

جزئیات مربوط به اینکه Gemini Nano 2 چگونه نسبت به نسل قبلی خود بهبود یافته است، در حال حاضر در دسترس نیست. با این حال، می‌توان انتظار بهبودهایی در زمینه‌هایی مانند تشخیص صدا و پردازش تصویر را داشت.

هزینه این قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، موضوع دیگری است که حدس و گمان‌هایی را به وجود آورده است. در ماه فوریه، مدیرعامل بخش Mobile Experience سامسونگ اشاراتی کرده بود که ممکن است برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در آینده نیاز به نوعی هزینه اشتراک باشد. بنابراین، ممکن است استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی مبتنی بر Gemini Nano 2 که به زودی عرضه می‌شود، کاملا رایگان نباشد.

هنوز ماه‌ها تا عرضه رسمی سری گلکسی S25 باقی مانده است. همچنین هنوز مشخص نیست که مدل ج Gemini Nano 2 گوگل چه بهبودهایی را در زمینه هوش مصنوعی روی دستگاه به ارمغان خواهد آورد.

بنابراین، در حالی که این گزارش به همکاری مداوم بین دو شرکت اشاره می‌کند، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این همکاری در آینده چگونه پیش خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید