اخبار سینما

چهارمین افتتاحیه بزرگ اکران برای پری دریایی کوچولو

چهارمین افتتاحیه بزرگ اکران برای پری دریایی کوچولو
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۸ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم «پری دریایی کوچولو» جدیدترین ساخته کمپانی دیزنی با فروش 95 میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم این روزهای آمریکای شمالی شد.

پیش بینی‌ها حاکی از فروش 100 میلیون دلاری برای «پری دریایی کوچولو» بود اما با این وجود برخی فروش فیلم در روز افتتاحیه را معادل 100 میلیون دلار در نظر گرفته‌اند.

«پری دریایی کوچولو» داستان یک شاهزاده دریایی (پری دریایی) است که دوست دارد به انسان تبدیل شود. در این راه اختاپوسی با او معامله‌ای می‌کند که باعث می‌شود پری به یک انسان تبدیل شود؛ این معامله در اختیار گذاشتن صدای او به اختاپوس است.

این فیلم که اقتباسی از اثر کارتونی «پری دریایی» کمپانی والت دیزنی است را «راب مارشال» کارگردانی کرده است. بسیاری او را برای این اقتباس موفق ستایش کرده‌اند.

«پری دریایی کوچولو» با فروش 100 میلیون دلاری در رتبه چهارم بیشترین فروش روز افتتاحیه قرار دارد و پیش از آن، «آنت من و زنبور2» با فروش 106 میلیون دلاری، «نگهبانان کهکشان» با فروش 118 میلیون دلاری و در رتبه نخست «برادران سوپرماریو» با فروش 146 میلیون دلاری قرار دارند.

در این فیلم «هالی بیلی»، «ملیسا مک‌کارتی» و «اورسلای» ایفای نقش کرده‌اند و گفته شده هزینه ساخت این نسخه از پری دریایی 250 میلیون دلار بوده است.

نخستین نسخه از «پری دریایی کوچولو» 28امین انیمیشن از کمپانی والت دیزنی بود که بر اساس کتابی به همین نام اثر «هانس کریستین اندرسن» ساخته شد و «جان ماسکر» و «ران کلمنتس» ان را کارگردانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید