اخبار تکنولوژی

مشخصات کامل Galaxy A55 در فضای وب فاش شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سامسونگ در سال گذشته میلادی با عرضه گوشی میان‌رده گلکسی A54 موفق به ارائه دستگاهی با قیمت مناسب شد که فروش خوبی را در بازار تجربه کرد. حالا غول کره‌ای دنیای تکنولوژی قصد دارد نسل بعدی این سری یعنی گلکسی A55 را در آینده‌ای نزدیک روانه بازار کند. به گزارش وب‌سایت وین‌فیوچر، تصاویر افشا شده نشان می‌دهند این گوشی طراحی مسطح‌تری پیدا کرده که تأثیرگرفته از سری اس ۲۴ است. در تصاویر دوربین سه‌گانه با چینش عمودی در پشت و متریال باکیفیت‌تر برای بدنه دیده می‌شود.

گفته می‌شود قاب پلاستیکی گلکسی A54 با آلومینیوم در A55 جایگزین می‌شود که منجر به افزایش وزن از 202 به 213 گرم می‌شود. فریم فلزی و قاب شیشه‌ای هم کیفیت ساخت بهتری را نشان می‌دهند.

از لحاظ نمایشگر، A55 از پنل 6.6 اینچی Super AMOLED با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بهره می‌برد. همچنین دارای گواهی IP67، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و بلندگوهای استریو است. به نظر می‌رسد سامسونگ در حال بهبود این میان‌رده محبوب با افزودن ویژگی‌های بیشتر است تا رقیب قدرتمندتری برای میان‌رده‌های برندهای چینی باشد.

گلکسی A55 از پردازنده اگزینوس 1480 با چهار هسته‌ای 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته‌ای 2 گیگاهرتز بهره می‌برد.

نسخه پایه آن حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی خواهد داشت. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی نیز انرژی دستگاه را تأمین می‌کند که شارژدهی خوبی دارد. ظاهراً امکان شارژ سریع 25 واتی نیز وجود دارد.

برای نرم‌افزار اندروید 14 و رابط کاربری OneUI 6.1 سامسونگ در نظر گرفته شده، اما مشخص نیست چه ویژگی‌هایی از هوش مصنوعی گلکسی در آن حضور خواهند داشت.

ظاهراً سامسونگ تغییر چندانی در سیستم سه گانه دوربین گلکسی A55 نسبت به مدل قبلی اعمال نکرده است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با f/1.8، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با f/2.2 و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با f/2.4 حضور دارند. دوربین سلفی نیز 32 مگاپیکسلی باقی مانده است. امکان بهبود در نرم‌افزار و سنسورها نیز وجود دارد.

قیمت احتمالی A55 حدود 470 دلار و تاریخ عرضه‌ آن نیز 11 مارس ذکر شده است. گفته می‌شود نسبت به نسل قبل، بیشتر تعمیرپذیر خواهد بود.

نظر شما در مورد گوشی میان‌رده جدید سامسونگ چیست؟ آیا این گوشی به یکی از پرفروش‌ترین‌های سال تبدیل می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید