اخبار تکنولوژی

سری گلکسی S24 به پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 ویژه گلکسی مجهز می‌شوند

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۴ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

امروز صبح بنچمارکی از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 برای یک گوشی جدید از نوبیا منتشر شد و سپس در فاصله چند ساعت، بنچمارک دیگری از یک گوشی سامسونگ با همان تراشه منتشر شد که فرکانس و قدرت پردازشی کمی بالاتری داشت. این موارد تا حدودی تأیید می‌کند که بنچمارک جدید مربوط به Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy است که نشان می‌دهد سری آینده گلکسی اس 24 سامسونگ مجددا از نسخه سفارشی این تراشه در برخی مناطق استفاده خواهد کرد.

گوشی گلکسی اس 24 پلاس ماه گذشته در بنچمارک Geekbench ظاهر شد که تأیید کرد این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند. اما در آن زمان امکان مقایسه‌ای با سایر گوشی‌هایی که از همین تراشه استفاده می‌کنند، وجود نداشت. حال با انتشار بنچمارک گوشی نوبیا که احتمالا RedMagic 9 است، مشخص شد این گوشی هم از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برد. بنابراین می‌توان مقایسه‌ای بین دو نسخه متفاوت این تراشه برای گلکسی اس ۲۴ و ردمجیک ۹ انجام داد.

بنابر شواهد، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد گوشی گلکسی اس 24 را به نسخه تقویت شده‌ای از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز کند که احتمالا پسوند For Galaxy را خواهد داشت.

نسخه استاندارد این تراشه با فرکانس پایه 2.26 گیگاهرتز و چینش هسته‌های 2+5+1 عرضه می‌شود. اما نسخه گلکسی اس 24 دارای چینش متفاوت 2+2+3+1 است. فرکانس پایه و دو هسته اول مشابه است اما کلاستر سه هسته‌ای 3.15 گیگاهرتز و تک هسته نیز 3.30 گیگاهرتز فرکانس دارد که بالاتر از نسخه استاندارد است.

شواهد نشان می‌دهد سامسونگ و کوالکام همکاری خود را در زمینه تراشه‌های انحصاری ادامه خواهند داد. همان‌طور که گلکسی S23 از تراشه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد، انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۴ نیز از نسخه ویژه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با عملکرد بهتر استفاده کند.

اما این احتمال وجود دارد که کوالکام در نهایت نسخه‌ای به اندازه قدرتمند از این تراشه را برای سایر برندها هم عرضه کند، همان‌طور که اکنون برخی گوشی‌ها از نسخه‌ای مشابه تراشه انحصاری گلکسی اس ۲۳ بهره می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید