اخبار تکنولوژی

گلکسی S25 اولترا ممکن است ارتقا عظیمی در دوربین داشته باشد

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

جزئیات فاش‌شده از ارتقای قابل توجه دوربین تله‌فوتو و فوق عریض برای پرچمدار بعدی سامسونگ خبر می‌دهند و احتمالا با یک پرچمدار مدعی دیگر روبه‌رو باشیم.

به‌تازگی انبوهی از اطلاعات فاش‌شده در مورد گلکسی اس ۲۵ سامسونگ به بیرون درز کرده است که به ارتقاهای عمده‌ای مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته اشاره می‌کند که ممکن است اپل را به حاشیه براند. هنوز چند ماه تا معرفی رسمی این گوشی باقی مانده است، اما چرخش شایعات همچنان ادامه دارد و خبرهای جدید مربوط به دوربین‌های گلکسی اس ۲۵ اولترا است که به چند تغییر شگفت‌انگیز در این بخش اشاره دارد.

افشاگری به نام Ice Universe در ویبو (شبکه اجتماعی چینی) به اشتراک گذاشت که گلکسی اس ۲۵ اولترا همچنان از سیستم دوربین چهارگانه در پشت استفاده خواهد کرد، اما دو تا از دوربین‌ها را با سنسورهای بزرگ‌تر و با رزولوشن بالاتر ارتقا خواهد داد (منبع: SamMobile). این خبر پس از ادعاهای دو افشاگر دیگر مبنی‌ بر اینکه سامسونگ ممکن است به سیستم دوربین سه‌گانه روی بیاورد، منتشر شده است که البته Ice Universe این شایعه را رد کرده است.

طبق گفته‌ی این افشاگر، سامسونگ دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابر در گلکسی اس ۲۴ اولترا را به یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی جدید در گلکسی اس ۲۵ اولترا ارتقا خواهد داد. در حالی که محدوده زوم ثابت باقی می‌ماند، رزولوشن بالاتر باید کیفیت تصویر را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. علاوه بر این، این افشاگر ادعا می‌کند که این گوشی به یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد که جایگزین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی قبلی می‌شود.

در مورد سایر مشخصات دوربین، گلکسی اس ۲۵ اولترا ممکن است همچنان از همان دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین سوپر تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر مشابه اس ۲۴ اولترا استفاده کند.

ارتقای دوربین ۳ برابر، یک تغییر مورد انتظار است، زیرا سامسونگ از زمان گلکسی اس ۲۱ اولترا از همان سنسور ۱۰ مگاپیکسلی ۳ برابر استفاده کرده است. یک دوربین تله فوتو با رزولوشن بالاتر امکان استفاده از ترکیب پیکسلی (pixel-binning) را فراهم می‌کند که می‌تواند عکس‌های ۳ برابر را در شرایط نور کم بهبود بخشد.

در حالی که تعداد مگاپیکسل بالا همیشه تضمین‌کننده‌ی عکاسی فوق‌العاده در دنیای واقعی نیست، گلکسی اس ۲۴ اولترا با مجموعه دوربین‌های ۲۰۰، ۱۰، ۵۰ و ۱۲ مگاپیکسلی خود، در حال حاضر یکی از برترین گوشی‌های دوربین‌دار است. امیدواریم اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد، گلکسی اس ۲۵ اولترا ارتقا‌یافته، هم روی کاغذ و هم در عمل، عملکرد بهتری داشته باشد.

به نظر می‌رسد گلکسی اس ۲۵ اولترا تنها مدل در این سری است که دوربین آن دستخوش تغییر می‌شود، زیرا هنوز اطلاعات موثقی در مورد مشخصات دوربین‌های گلکسی اس ۲۵ و اس ۲۵ پلاس وجود ندارد. در همین حال، گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که پرچمدار سال ۲۰۲۵ سامسونگ با چیپ‌ست هوش مصنوعی Gemini Nano 2 عرضه خواهد شد. چو چول-مین، مدیرعامل بخش LSI شرکت سامسونگ الکترونیک، در سخنرانی خود در انجمن نیمه‌رساناهای هوش مصنوعی در ۱۷ آوریل به این موضوع اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید