اخبار سینما

انجمن بازیگران هالیوود به اعتصابات پیوست

انجمن بازیگران هالیوود به اعتصابات پیوست
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۴ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

انجمن بازیگران هالیوود به طور قطع پیوستن به اعتصابات را اعلام کرد. پس از شروع اعتصابات نویسندگان هالیوود، صحبت از شروع این اعتصابات برای انجمن بازیگران نیز رقم خورد.

روز پنجشنبه این انجمن شروع رسمی اعتصابش را اعلام کرد. لازم به ذکر است که این نخستین اعتصاب انجمن بازیگران هالیوود بعد از سال 1980 است. البته در سال 1960 اعتصاب دیگری به شکل مشترک بین انجمن بازیگران و نویسندگان هالیوود رخ داد که موجب اولین طرح بازنشستگی رفاهی شد.

این اعتصاب از صبح جمعه آغاز شده است و بر اساس این اعتصاب، اعضای انجمن بازیگران نمی‌توانند در فرش قرمز اولین اکران‌ها، مراسم جوایز و جشنواره‌های فیلم شرکت کنند. همچنین اعضای این انجمن باید از معرفی پروژه‌ها در رسانه‌های اجتماعی بپرهیزند.

«دانکن کرابتری» مذاکره کننده این انجمن در این باره چنین گفته است:

کمیته رهبری انجمن صبح پنجشنبه با برگزاری جلسه به اتفاق آرا به تصویب پیشنهاد اعتصاب که توسط کمیته مذاکره مطرح شد، رأی داد. اعضای انجمن باید از کار خود تا زمانی که یک قرارداد منصفانه به دست آید، خودداری کنند. آن‌ها هیچ راه جایگزینی برای ما باقی نگذاشتند.

رئیس انجمن بازیگران، «فران درشر» نیز در مصاحبه‌ای چنین گفته است:

ما قربانی یک مجموعه بسیار حریص هستیم. به همین دلیل در جایی باید بایستیم و بگوییم نه، ما دیگر نیستیم. مگر دیوانه هستید؟ این چه کاری است که می‌کنید؟ چرا این رفتار را انجام می‌دهید؟

با توجه به این قرارداد تمام تولیدات سینما و تلویزیون که در آن بازیگران عضو انجمن بازیگران حضور دارند فورا متوقف خواهد شد.

لازم به ذکر است که اعتصاب این دو انجمن به علت افزایش درآمد حاصل از پخش تلویزیونی است. نقطه مشترک دیگر در این اعتصاب نگرانی بازیگران و نویسندگان از تاثیر هوش مصنوعی در کار آن‌ها است.

کمیته اتحادیه تهیه‌کنندگان نیز در بیانیه‌ای علاوه بر حمایت از سریال‌های کوتاه‌تر و استفاده از هوش مصنوعی، چنین گفته است:

اعتصاب قطعاً نتیجه‌ای نیست که ما به آن امیدوار بودیم، زیرا استودیوها نمی‌توانند بدون بازیگران و مجریانی که برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های ما را زنده می‌کنند، فعالیت کنند.

اعتصاب انجمن بازیگران بعد از یک ماه مذاکره اتفاق افتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید