اخبار تکنولوژی

خانواده میت 60 هواوی در پاییز سال جاری معرفی می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

هواوی در حال آماده‌سازی برای رونمایی از سری جدید میت 60 در سال جاری میلادی است. اگرچه این شرکت تلاش می‌کند جلوی نشت اطلاعات را بگیرد، اما اخیراً یک افشاگر معروف به نام fixed focus digital، تاریخ رونمایی از این گوشی‌های هوشمند هواوی را فاش کرده است.

انتظار می‌رود سری میت 60 هواوی در اوایل مهر 1402 معرفی شوند. این افشاگر در پستی در ویبو اعلام کرد که هواوی قبل از 29 سپتامبر (7 مهر) و روز ملی چین (1 اکتبر/ 9 مهر) از این گوشی‌ها رونمایی خواهد کرد. هواوی قصد دارد این محصول را پیش از تعطیلات معرفی کند. این یعنی می‌توان انتظار داشت میت 60 قبل از پایان سپتامبر رونمایی شود.

براساس گزارش‌های پیشین، گوشی‌های سری میت 60 هواوی از طراحی «Spirit Island» بهره می‌برند. این نام به یک حفره بیضی شکل در صفحه نمایش اشاره دارد که شباهت زیادی به «جزیره پویا» در آیفون 14 پرو دارد.

احتمال دارد این گوشی هوشمند جدید هواوی مجهز به سه دوربین در پشت باشد. گفته می‌شود دوربین اصلی میت 60 دارای سنسور 50 مگاپیکسلی است. همچنین پیش‌بینی می‌شود این مدل مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی OLED با رزولوشن 2K باشد. در گذشته شایعاتی مبنی بر استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در سری میت ۶۰ هواوی منتشر شده بود. اما اکنون گفته می‌شود هواوی قصد دارد از یک تراشه جایگزین ساخت شرکت مدیاتک در این گوشی‌ها استفاده کند.

ظاهراً این تصمیم به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه هواوی اتخاذ شده است. در سال 2020، دولت آمریکا نام هواوی را به فهرستی اضافه کرد که طبق آن شرکت‌های آمریکایی اجازه فروش محصولات یا فناوری به هواوی را ندارند. این موضوع باعث شد هواوی از دسترسی به تراشه‌های ۵G محروم شود.

دیدگاهتان را بنویسید