اخبار تکنولوژی

آیفون‌های سری 15 پرو دارای نسخه 2 ترابایتی خواهند بود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۷ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گفته می‌شود مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با ظرفیت حافظه داخلی دو برابر بیشتر نسبت به نسل قبلی وارد بازار خواهند شد. همچنین در هفته گذشته یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی ویبو نیز ادعای مشابهی مبنی بر افزایش ظرفیت حافظه داخلی مدل‌های آیفون ۱۵ پرو مطرح کرده است. براساس این شایعات، حداقل ظرفیت ذخیره‌سازی مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به ۲۵۶ گیگابایت افزایش می‌یابد در حالی که در سری آیفون ۱۴ حداقل ۱۲۸ گیگابایت بوده است. گفته می‌شود این گوشی‌های هوشمند در چهار مدل با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت عرضه خواهند شد. این شایعات می‌تواند افزایش قیمت سری آیفون ۱۵ در سال جاری را تایید کند.

مارک گورمن، گزارشگر بلومبرگ و جف پو، تحلیلگر حوزه فناوری، انتظار افزایش قیمت مدل‌های پرو آیفون 15 را دارند. پو معتقد است قیمت پایه مدل آیفون 15 پرو از 999 دلار فعلی به 1099 دلار افزایش می‌یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود قیمت آیفون 15 پرو مکس نیز به جای 1199 دلار، از مرز 1200 دلار عبور کند. البته احتمال دارد ادعای حافظه داخلی 2 ترابایتی برای مدل‌های پرو محقق نشود و صرفا افزایش قیمت، راهی برای افزایش درآمد اپل باشد. گفتنی است سال گذشته نیز شایعه شده بود سری آیفون 14 پرو از حافظه 2 ترابایتی بهره می‌برد که این اتفاق رخ نداد. بنابراین باید منتظر ماند و دید آیا اپل واقعا قصد ارتقای سخت‌افزاری قابل توجهی برای آیفون 15 دارد یا صرفا به دنبال افزایش قیمت است.

اپل در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار همزمان با معرفی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس، نسخه‌ای با حافظه داخلی ۱ ترابایت را روانه بازار کرد. این مقدار عظیم حافظه به دلیل پشتیبانی از ویدئوهای ProRes بود که نسبت به ویدئوهای معمولی فضای بسیار بیشتری اشغال می‌کردند. به عنوان مثال، برای ضبط ویدئو ProRes با کیفیت 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه، حداقل یک مدل آیفون ۱۴ پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت مورد نیاز است. در حالی که مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن تنها قادر به ضبط ProRes با کیفیت 1080p و ۳۰ فریم بر ثانیه است. اگر اپل حافظه پایه آیفون ۱۵ پرو را به ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهد، تمام مدل‌ها قادر به ضبط ProRes 4K با ۳۰ فریم بر ثانیه خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید