اخبار تکنولوژی

تراشه M3 در رویداد Scary Fast معرفی می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق گزارش جدید بلومبرگ، انتظار می‌رود اپل در رویداد Scary Fast خود که بامداد سه‌شنبه برگزار می‌شود، از تراشه‌های جدید سری M3 شامل مدل‌های M3، M3 پرو و M3 مکس رونمایی کند.

پیش‌تر مارک گرمن، خبرنگار مطرح بلومبرگ، پیش‌بینی کرده بود که اپل در این مراسم از آی‌مک 24 اینچی جدید و نسل بعدی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی نیز رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود تراشه‌های جدید M3 با قدرت بیشتر نسبت به نسل فعلی M2، بتوانند عملکرد بهتری را برای مک‌های جدید فراهم کنند. جزئیات بیشتر در رابطه با مشخصات و ویژگی‌های این تراشه‌های جدید در رویداد Scary Fast اپل مشخص خواهد شد.

تراشه استاندارد M3 مجهز به 8 هسته پردازشی و 10 هسته گرافیکی است که تفاوتی با M2 ندارد، اما از رم سریع‌تر و ظرفیت بالاتری پشتیبانی می‌کند. همچنین M3 با فناوری لیتوگرافی 3 نانومتری ساخته می‌شود که باعث بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی نسبت به M2 می‌شود.

چیپ‌های M3 پرو و M3 مکس نیز در پیکربندی‌های متفاوتی عرضه خواهند شد. M3 پرو احتمالا 12 یا 14 هسته پردازشی و 18 یا 20 هسته گرافیکی خواهد داشت. M3 مکس هم با 16 هسته پردازشی و 32 یا 40 هسته گرافیکی موجود خواهد بود.

تمامی تراشه‌های M3 با لیتوگرافی 3 نانومتر تولید می‌شوند که با کاهش مصرف انرژی، عمر باتری مک‌بوک‌های آینده را افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود جزئیات بیشتری از این تراشه‌ها در رویداد فردای اپل اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید