اخبار بازی

آمار فروش سری The Metal Gear از ۶۰ میلیون نسخه گذشت

نویسنده : دانیال نوروزی۲۰ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اخیرا آمار تازه‌ای منتشر شده که از موفقیت جدیدی برای سری محبوب The Metal Gear خبر می‌دهد. بر اساس به‌ روز رسانی جدید وب ‌سایت رسمی کونامی، فرنچایز The Metal Gear موفق شده به طور کلی به فروش ۶۰ میلیون نسخه دست پیدا کند.

اولین نسخه از سری مخفی کاری خوش ساخت The Metal Gear برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ میلادی عرضه شد. در تمام این سال‌ها، روز به روز به تعداد طرفداران آن اضافه شد و تیم سازنده، بازی‌های جدید و خوش ساخت‌تری را برای علاقه‌مندان منتشر کردند. آماری که اخیرا کونامی اعلام کرده، نشانه‌ی وفاداری طرفداران و قدرت زیاد فرنچایز The Metal Gear به شمار می‌رود که تا ژوئن ۲۰۲۳ ادامه پیدا کرده است.

جالب است بدانید مقدار فروش بازی‌های The Metal Gear در سپتامبر ۲۰۲۱، به ۵۷.۷ میلیون واحد رسیده و این آمار در نوامبر ۲۰۲۲ نزدیک به ۵۹.۳ میلیون بوده است. در واقع این اعداد نشان می‌دهد تنها در هفت ماه گذشته، ۷۰۰ هزار بازی از سری متال گیر فروخته شده که بخش زیادی از آن به جدیدترین بازی فرنچایز که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، برمی‌گردد. می‌توان گفت به طور مجموع این سری مخفی کاری بیش از ۱ میلیارد دلار یعنی حدود ۷۸۴ میلیون پوند برای ناشر و توسعه‌ دهنده کونامی، از زمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ عرضه شد، درآمد داشته است.

لازم به ذکر است طبق پیشبینی‌های انجام شده، قرار است فروش سری The Metal Gear در سال آینده به مقدار زیادی افزایش پیدا کند. دلیل این پیشبینی‌ هم آن است که نسخه‌های بازسازی شده‌ی بازی‌های گذشته، به زودی روانه‌ی بازار می‌شوند.

طبق اطلاعات منتشر شده، بازی Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 قرار است در تاریخ ۲۴ اکتبر سال جاری (۲ آبان ماه) به بازار عرضه شود. همچنین، جالب است بدانید بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater در تاریخ نامشخصی در دسترس بازیکن‌ها قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید