اخبار بازی

نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس یک جهش فنی را رقم می‌زند

نویسنده : دانیال نوروزی۳۰ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در پادکست رسمی ایکس‌باکس علاوه بر شفاف‌سازی عرضه محصولات انحصاری برای سایر پلتفرم‌ها، صحبت‌هایی درباره کنسول‌های نسل بعدی این برند شد.

مایکروسافت در جریان صحبت‌های خود راجع به آینده بازی‌های ایکس‌باکس که شامل انتشار 4 بازی (هنوز نامشان مشخص نیست) می‌شد، درمورد سخت‌افزار نسل بعدی این پلتفرم هم صحبت کرد. بنا به گفته‌های رییس ایکس‌باکس، خانم Sarah Bond، این سخت‌افزار یکی از بزرگ‌ترین جهش‌های فنی را در دنیای کنسول‌ها رقم خواهد زد.

“ما روی محصولات نسل بعدی سرمایه‌گذاری کردیم. هدف ما این است تا یک ارتقای چشم‌گیر در نسل بعدی سخت‌افزار ایجاد کنیم که برای گیمرها، سازنده‌ها و بینش آن‌ها مفید باشد.”

هنوز مشخص نیست که این سخت‌افزار جدید در چه زمانی معرفی خواهد شد، اما مشخص است که با لیک سال گذشته در رابطه با انتشار احتمالی کنسول‌های میان نسلی ایکس‌باکس تفاوت‌هایی دارد. این شرکت در جریان دادگاه FTC مدعی شد که نسل دهم کنسول‌ها در سال 2028 آغاز می‌شود، با اینکه اخبار و شایعات به عرضه محصولات جدید ایکس‌باکس در اواخر سال 2026 اشاره داشتند.

این اعلامیه پس از صحبت‌های مایکروسافت در رابطه با ساخت و عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس منتشر شد. هنوز چیزی در رابطه با چهار بازی گفته شده که قرار است برای پلتفرم‌های رقیب عرضه شوند مشخص نیست، اما گفته شده که Hi-Fi Rush، Pentiment، Sea of Thieves و Grounded در این لیست قرار دارند.

با این وجود، Phil Spencer، رییس مایکروسافت گیمینگ در صحبت‌های خود اعلام کرد که هیچ تغییر بنیادینی در روند کاری ایکس‌باکس و تفکر آن‌ها درباره انحصار ایجاد نخواهد شد. همچنین سرویس Game Pass به صورت انحصاری در اختیار کنسول‌های ایکس‌باکس و پی‌سی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید