اخبار بازی

فروشگاه آنلاین بازی‌های ایکس باکس 360 به زودی بسته خواهد شد

نویسنده : دانیال نوروزی۲۸ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بازی‌ها و DLCهای جدید پس از پایان مهلت مقرر، در کنسول‌های ایکس باکس 360 قابل خریداری نخواهند بود و از این پس برای تهیه این بازی‌ها باید از فروشگاه کنسول‌های جدیدتر مایکروسافت استفاده کنید.

مایکروسافت اعلام کرده است که این فروشگاه در تاریخ 8 مرداد 1403 (29 جولای 2024) تعطیل می‌شود. بازیکنان نمی‌توانند عناوین جدید، DLC یا محتوای دیگر را از طریق فروشگاه Xbox 360 در کنسول‌ها یا وب سایت اختصاصی مایکروسافت خریداری کنند.

برنامه‌های Microsoft Movies و TV نیز در Xbox 360 متوقف می‌شود، بنابراین هر فیلم یا برنامه تلویزیونی را نمی‌توان پس از پایان مهلت مقرر در این کنسول مشاهده کرد. البته بازی‌ها یا بسته‌های الحاقی خریداری شده روی کنسول، از طریق قابلیت Backward برای تجربه روی ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اکس و اس در دسترس خواهند بود. همچنین در صورت نصب نبودن آن‌ها روی کنسول، می‌توانید مجددا آن‌ها را دانلود کنید.

اگر به صورت فیزیکی مالک بازی‌ها هستید، باز هم قابل بازی خواهند بود و تا زمانی که ناشران از سرورهای چند نفره پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید از تجربه آنلاین عناوین خود نیز لذت ببرید. با وجود اینکه Xbox 360 Marketplace در حال خاموش شدن است، همچنان می‌توانید عناوین و DLCهای سازگار را روی کنسول‌های نسل هشتم و نسل نهم ایکس باکس و از طریق وبسایت Xbox.com خریداری کنید.

فیلم‌ها و محتوای تلویزیونی نیز در ویندوز 10 یا جدیدتر، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اکس و اس قابل مشاهده هستند. بسته شدن Xbox 360 Marketplace تنها تغییر بزرگ در سیاست‌های پشتیبانی مایکروسافت نیست. سرویس Live Gold طی ماه آینده حذف می‌شود و جای خود را به Xbox Game Pass Core خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید