اخبار تکنولوژی

احتمال حذف شدن بی سر و صدای هشدار شارژ کامل پیکسل واچ توسط گوگل

پیکسل واچ
نویسنده : دانیال نوروزی۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

گوگل در اقدامی عجیب، هشدار شارژ کامل ساعت هوشمند پیکسل واچ را تنها کمی بعد از معرفی و عرضه محدود، حذف کرده که باعث شکایات بسیاری از کاربران شده است.

افشاگری در اوایل نوامبر 2023 به قابلیت کاربردی اعلان شارژ کامل اشاره داشت که هنگام شارژ کامل پیکسل واچ، اعلانی را به گوشی هوشمند ارسال می‌کرد. این قابلیت بعدتر در همان ماه به‌طور گسترده برای کاربران پیکسل واچ فعال شد. اما به نظر می‌رسد گوگل این قابلیت را در چند ماه گذشته، بدون اطلاع کاربران، حذف کرده است و ظاهرا برخی از کاربران پیکسل واچ هرگز این اعلان را دریافت نکرده‌اند.

وبسایت Android Authority گزارش می‌دهد که حداقل یکی از نویسندگان آن‌ها دیگر این اعلان را روی گوشی هوشمند خود دریافت نمی‌کند. بررسی‌های این نشریه، وجود یک تاپیک در انجمن گوگل را با چندین شکایت مشابه از سوی کاربران مختلف نشان داد. اولین شکایت مربوط به فوریه سال جاری است.

این تاپیک از آن زمان تاکنون چندین پاسخ دریافت کرده که آخرین آن مربوط به آوریل است. بر اساس لیست شکایت‌ها، به نظر نمی‌رسد این مشکل محدود به ترکیب خاصی از گوشی هوشمند و پیکسل واچ باشد، به این معنی که این موضوع نسبتا گسترده است. با این حال، یک کاربر با عنوان «کارشناس طلایی محصول» وجود دارد که می‌گوید اعلان‌های شارژ کامل روی پیکسل واچ 1 آن‌ها که با Pixel Fold جفت شده است، ظاهر شده‌اند. اما این پیام خاص مربوط به اوایل فوریه است، بنابراین ممکن است از آن زمان به بعد تغییراتی رخ داده باشد.

وضعیت نامشخص و راه‌حل‌های جایگزین

یکی دیگر از کاربران با عنوان «کارشناس نقره‌ای محصول» در انجمن گوگل نیز جزو بسیاری از شاکیان است. این کارشناس در ماه مارس این احتمال را مطرح کرد که این ویژگی هنوز در مرحله آزمایش باشد و به همین دلیل هشدارهای شارژ کامل هنوز روی اکثر پیکسل واچ‌ها ظاهر نشده است. این کاربر ظاهرا این موضوع را با تیم مربوطه مطرح کرده و منتظر پاسخ است.

احتمالا دارندگان مدل‌های اخیر ساعت هوشمند Samsung Galaxy اعلان‌های شارژ کامل روی گوشی‌های خود را امری عادی تلقی می‌کنند. این قابلیت جزئی اما کلیدی همچنین در مدل‌های اپل واچ وجود دارد، بنابراین این قابلیت اصلا ویژگی عجیب و غریبی نیست. با در نظر گرفتن این عوامل، کمی عجیب است که گوگل مجبور بود تا نوامبر 2023 صبر کند تا این قابلیت را عرضه کند و حتی در آن هم نتوانست به درستی عمل کند و منجر به عدم دریافت این اعلان‌ها توسط بسیاری از کاربران پیکسل واچ شود.

خوشبختانه، نگاهی سریع به یک تاپیک Reddit که همین موضوع را توضیح می‌دهد، به ما می‌گوید که برخی راه‌حل‌های جایگزین وجود دارد. یکی از آنها یک برنامه رایگان ثالث به نام Watch Charging Notification است که هنگام شروع شارژ ساعت هوشمند، یک اعلان روی گوشی شما ایجاد می‌کند و می‌تواند شما را از شارژ کامل آن مطلع کند. اگر به دنبال چیزی هستید که کنترل بیشتری به شما بدهد، برنامه‌ای به نام Phone Battery On Wear که قیمتی یک دلاری دارد نیز ارزش بررسی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید